Untitled-2 copy

 البته گفتنی است که میانگین نرخ ارز مذکور در ماه‌های فصل بهار نیز در رقم 51 هزار و 470 تومان ثبت شده است. یعنی در صورت مقایسه 3 فصل اخیر می‌توان گفت که قیمت دلار پاییزی میانگین نرخ ارز در طول سال جاری است. نکته مهم دیگر اینکه در سال گذشته نیز شدت نوسانات نرخ شاخص ارزی در بازار نیمه دوم سال بیشتر بود. حال باید دید در ماه‌های پیش‌رو با توجه به رشد تقاضا در ماه نخست زمستان، آیا‌ نرخ ارز مجددا تعدیل خواهد شد یا خیر. روز گذشته نیز در راستای نوسان دلار در بازه قیمتی جدید، هر برگ از این اسکناس آمریکایی حدود 150 تومان نسبت به نرخ روز پیشین خود کاهش یافت و در رقم 51 هزار و150 تومان معامله شد.

تداوم حضور دلار در 51

دیروز دوشنبه 15 آبان ماه روند نرخ دلار آزاد در بازار تهران کاهشی بود. هر برگ از این اسکناس آمریکایی که در واپسین معاملات نقدی روز یکشنبه در رقم 51 هزار و 300تومان به فعالیت روزانه خود پایان بخشیده بود، فعالیت خود در صبح روز گذشته را در حوالی نرخ پیشین یعنی رقم 51 هزار و 250تومان آغاز کرد. با عبور بازار از ساعات میانی خود نرخ این ارز کاهش 100تومانی دیگری را نیز تجربه کرد و در نهایت با 150تومان کاهش نسبت به نرخ روز پیشین در رقم 51 هزار و 150 تومان به فعالیت خود پایان بخشید. همچنین نرخ یورو و پوند نیز در بازار روز گذشته نوسان قابل توجهی را ثبت نکردند و در حوالی ارقام روز یکشنبه معامله شدند.

 روند بازار سکه و طلا نیز در روز گذشته کاهشی بود. هر قطعه سکه طلا ضرب امامی در بازار روز گذشته با حدود 160هزار تومان کاهش نسبت به نرخ روز پیشین به رقم 29میلیون و 190 هزار تومان رسید. این در حالی است که افت قیمت عضو‌های کوچک‌تر بازار سکه از سکه تمام بیشتر بود. هر قطعه نیم و ربع سکه در عصر روز دوشنبه به ترتیب 250 و 260 هزار تومان کاهش یافته و در ارقام 15 میلیون و 400 هزار تومان برای نیم سکه و 10میلیون و 400هزار تومان برای ربع، معامله شدند. هر گرم سکه طلا نیز در این روز با افت قیمت 7هزار تومانی به سطح قیمتی 2میلیون و 472 هزار تومانی رسید.