12 copy

البته گفتنی است که نرخ نقدی ارز مذکور نیز در معاملات روز گذشته رشد داشته و با حدود 100 تومان افزایش نسبت به نرخ روز پیشین به رقم 51 هزار و 650 تومان رسید. در این میان نرخ خرید و فروش ارز توافقی در معاملات رسمی صرافی‌های کشور نیز در روز چهارشنبه دستخوش تغییر شد. بر این اساس قیمت خرید هر برگ اسکناس دلار رسمی در معاملات توافقی روز چهارشنبه با خروج از کانال قیمتی 42 هزار تومانی در پله نهایی کانال پایین‌تر ثبت شد. با رشد نرخ دلار آزاد در روز گذشته تابلوی معاملات سکه نیز سبز شد و قیمت این کالای سرمایه‌ای از مرز میانی کانال 31 هزار تومانی عبور کرد و در نیمه دوم این کانال ایستاد.

ناهماهنگی آزاد و توافقی

دیروز چهارشنبه 6 اردیبهشت ماه روند نرخ شاخص ارزی در معاملات رسمی و غیررسمی بازار ارز تهران ناهماهنگ بود. هر برگ از این اسکناس آمریکایی که در واپسین معاملات غیررسمی نقدی روز سه‌شنبه فعالیت خود را در رقم 51 هزار و 550 تومان به پایان رسانده بود، با شروع این بازار در روز گذشته با 150 تومان افزایش فعالیت خود را آغاز کرد. در صورتی که هر کانال قیمتی را به 10 پله یکسان تقسیم کنیم عمده فعالیت دلار آزاد در روز گذشته روی پله‌های ششم و هفتم کانال 51 هزار تومانی صورت پذیرفت. این در حالی بود که روند رشد نرخ ارز مذکور در معاملات فردایی عصر روز گذشته سرعت بیشتری به خود گرفت و فعالان فردایی دلار، معاملات خود را در کانال بالاتر به ثبت رساندند. در این میان دیگر ارز‌های شاخص بازار ارز تهران نیز در معاملات آزاد روز گذشته رشد چشمگیری از خود به نمایش گذاشتند. هر برگ از اسکناس‌های یورو اروپا و پوند انگلستان در پایان معاملات روز گذشته به ترتیب با حدود 950 تومان و هزار و 120 تومان رشد نسبت به نرخ‌های روز پیشین به ارقام 57 هزار و 720 تومان برای یورو و 65 هزار و 330 تومان برای پوند رسیدند.

 این در حالی بود که با وجود رشد‌های گزارش شده در بازار آزاد روز گذشته، نرخ دلار و یوروی رسمی با افت همراه بود. هر برگ اسکناس دلار توافقی در معاملات روز گذشته نسبت به نرخ روز پیشین حدود 50 تومان کاهش یافت و در سطوح قیمتی پله دهم کانال 41 هزار تومانی معامله شد.

روند معاملات بازار سکه و طلا نیز در روز گذشته افزایشی بود. نرخ هر قطعه سکه طلا ضرب امامی در واپسین معاملات روز گذشته با حدود 250 هزار تومان افزایش نسبت به نرخ روز پیشین به رقم 31 میلیون و 750 هزار تومان رسید.