در حال حاضر گزارش دو شرکت سیمانی نشان می‌دهد که سیمان دورود و سیمان خاش، طی فروردین ماه با رشد درآمدی بالایی نسبت به مدت مشابه قبل همراه بوده‌‌‌اند. همچنین گزارش «لخزر» توجه بازار را به خود جلب کرده است. این شرکت علاوه بر رشد اسمی، با رشد حقیقی مقدار فروش به میزان ۳۸درصد مواجه شده است.

«سدور»: سیمان دورود طی فروردین ماه، ۵۲میلیارد تومان درآمد عملیاتی شناسایی کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، با افزایش ۸۶درصدی همراه شده است. همچنین این شرکت برخلاف سال گذشته بخش بزرگی از تولیدات فروردین ماه خود را به صادرات محصولات اختصاص داده است.

«لخزر»: گروه صنعتی پارس خزر در اولین ماه از سال‌جاری، اقدام به فروش ۲۶هزار و ۸۰۰دستگاه لوازم خانگی کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳۸درصد افزایش یافته است. همچنین درآمد عملیاتی شرکت طی مدت مورد اشاره، ۵۳میلیارد تومان بوده که نسبت به فروردین ماه سال گذشته، افزایش ۵۷درصدی را تجربه کرده است.

«سخاش»: سیمان خاش در فروردین ماه سال‌جاری، اقدام به فروش ۵۲هزار و ۷۰۰تن محصولات سیمانی کرده که نسبت به مدت مشابه قبل اندکی افزایش یافته است. همچنین این شرکت بخش کوچکی از درآمد خود را از محل صادرات تامین کرده است. رشد درآمدی شرکت نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳۷درصد بوده است.

«وآذر»: سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان در فروردین، از محل فروش «گدنا»، «غاذر» و «خودرو» سود ۱۱۸میلیون تومانی شناسایی کرده است. همچنین این شرکت از محل تقسیم سود گروه دارویی برکت و مجتمع فولاد صائب تبریز سودی معادل یک میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان شناسایی کرده است.

«سرچشمه»: سرمایه‌گذاری مس سرچشمه گزارش فعالیت ماهانه فروردین ماه خود را بر روی سامانه کدال منتشر کرد. این شرکت، طی ماه مذکور، اقدام به خرید یک میلیون و ۶۰۰هزار واحد سهم از شرکت سنگ‌آهن گل‌گهر کرده است.

همچنین این شرکت، از محل صندوق‌های درآمد ثابت کمند ۲میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان سود سهام شناسایی کرده است.

«مارون»: پتروشیمی مارون اعلام کرد، با هدف رفع موانع فنی فرآیندی و به‌روزآوری تجهیزات، جهت افزایش راندمان تولید، تعمیرات اساسی سال ۱۴۰۲ را از بامداد روز ۳۱ فروردین ماه، در سطح همه واحدهای عملیاتی آغاز کرد.

شایان ذکر است تعمیرات اساسی برای کلیه واحدهای عملیاتی حدودا طی ۴۵ روز (تا ۱۵ خرداد ۱۴۰۲) برآورد شده است.

«دبالک»: شرکت تولید مواد اولیه دارویی البرز بالک از فروش محصولات به شرکت سبحان دارو طی قراردادی بین طرفین خبر داد. مبلغ قرارداد ۱۶۶میلیارد تومان است. تاریخ انعقاد قرارداد نیز ۲۹فروردین ۱۴۰۲ اعلام شده است.

«کمینا»: شیشه‌سازی مینا نیز قراردادی را با شرکت پاکدیس منعقد کرده است که طی آن، شرکت ۳۰میلیون عدد بطری شیشه‌‌‌ای را به مبلغ ۹۰میلیارد تومان به طرف قرارداد خود می‌‌‌فروشد. این قرارداد در تاریخ ۲۰فروردین ماه ۱۴۰۲ منعقد شده است.

«وخاور»: پیشنهاد افزایش سرمایه بانک خاورمیانه از مبلغ ۳هزار و ۵۰۰میلیارد تومان به مبلغ ۵هزار میلیارد تومان از محل سود انباشته به منظور بهبود نسبت کفایت سرمایه و افزایش سقف فردی تسهیلات و تعهدات و بهره‌مندی از مزایای مالیاتی موضوع بند ه تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ در تاریخ ۳۱فروردین ماه ۱۴۰۲ به تصویب هیات‌مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.

«فکمند»: پیشنهاد افزایش سرمایه گسترش قطعه‌سازی کمند از مبلغ ۷میلیارد و ۶۶۰میلیون تومان به مبلغ ۳۸میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان از محل آورده نقدی سهامداران به منظور تامین سرمایه در گردش موردنیاز جهت افزایش ظرفیت تولید به منظور تکمیل سبد کالای تولیدی و افزایش سودآوری شرکت در تاریخ ۲۶فروردین ماه ۱۴۰۲به تصویب هیات‌مدیره رسیده و برای اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.