می‌بانک در یادداشتی خطاب به مشتریان گفت: «چرخش‌های بالقوه سیاست‌ها یا بدتر شدن میزان ابتلا به عفونت‌های کووید می‌تواند فرصتی برای کاهش ارزش ارز چین تلقی شود.» یوآن در صبح روز دوشنبه تقریبا ۴/ ۱درصد جهش کرد و به ۹۵۰۷/ ۶ رسید که قوی‌ترین ارزش آن از ۱۳سپتامبر بوده است. هفته گذشته، یوآن حدود ۶/ ۱درصد جهش کرد و بزرگ‌ترین افزایش هفتگی از سال۲۰۰۵ در میان انتظارات مقامات برای کاهش محدودیت‌های سختگیرانه کووید را ثبت کرد.  در بازار فراساحلی، یوآن پس از ثبت رکورد افزایش هفتگی، ۱/ ۱درصد تقویت شد و به بالاترین رقم دو ماهه ۹۴۳۸/ ۶ رسید. در آخر هفته شهرهای زیادی از جمله مرکز مالی شانگهای و ارومچی در غرب دور، کاهش محدودیت‌ها را اعلام کردند؛ زیرا چین تلاش می‌کند تا پس از اعتراض‌های بی‌سابقه علیه محدودیت‌ها، سیاست‌های مقابله با کووید صفر خود را هدفمندتر و با سختگیری کمتر ارائه کند.

شاخص سی‌اس‌آی۳۰۰ چین در ماه نوامبر تقریبا ۱۰درصد جهش کرد؛ زیرا سهام سرزمین اصلی، شاهد جریان خالص ماهیانه بیش از ۶۰میلیارد یوآن (۵۵/ ۸میلیارد دلار) از طریق طرح بین مرزی Stock Connect بود. مورگان استنلی (شرکت خدمات مالی آمریکایی) روز یکشنبه با استناد به «تحولات مثبت متعدد در کنار مسیر روشنی که برای بازگشایی تعیین شده است»، سهام چین را به اضافه‌وزن ارتقا داد. بانک وال استریت به گروهی از موسسات جهانی، از جمله بانک یوبی‌اس و گلدمن ساکس پیوست تا با توجه به انتظارات برای بازگشایی مجدد اقتصاد، به سمت چین حرکت کند.

 بانک سرمایه‌گذاری چند ملیتی استاندارد چارترد انتظار دارد رشد مصرف واقعی خانوارهای شهری چین از ۲/ ۰درصد در سال۲۰۲۲ به ۷درصد در سال۲۰۲۳ افزایش یابد و پیش‌بینی می‌کند چین تا سه‌ماه دوم سال۲۰۲۳ اکثر محدودیت‌های مربوط به کووید را حذف خواهد کرد. می‌بانک همچنین قدرت یوآن را به کاهش بیشتر ارزش دلار نسبت داد. شاخص دلار نسبت به اوج خود در ۲۸سپتامبر نزدیک به ۹درصد کاهش یافته است.