۱- پرداخت وجه به ذی‌نفع در کاراکاس: شرکت‌های ایرانی که می‌‌خواهند سرمایه اولیه یا سرمایه در گردش خود را به ونزوئلا منتقل کنند، این بانک آمادگی لازم را برای دریافت وجوه در ایران و پرداخت آن به ذی‌نفع در کاراکاس دارد. در این حالت پس از هماهنگی با این بانک، یکی از حساب‌‌های این بانک نزد کارگزار در تهران اعلام می‌‌شود و پس از واریز وجه و دریافت تاییدیه حساب، نسبت به بستانکار کردن حساب ذی‌نفع در بانک بین‌‌المللی توسعه اقدام خواهد شد. در این روش افتتاح حساب ذی‌نفع نزد بانک بین‌‌المللی توسعه الزامی است.

۲- پرداخت وجه به ذی‌نفع در تهران: شرکت‌های ونزوئلایی که می‌‌خواهند وجوه صادراتی شرکت‌های ایرانی را پرداخت کنند، این بانک آمادگی دارد که وجوه لازم را به‌صورت نقدی-ارزی دریافت کند و به حساب شرکت‌های صادراتی در بانک توسعه صادرات ایران یا بانک مشترک ایران و ونزوئلا واریز کند. در این روش پس از برداشت وجوه از حساب شرکت ونزوئلایی در این بانک، پیام ۱۰۳ به بانک کارگزار برای بستانکار کردن حساب ذی‌نفع ارسال می‌‌شود. در این روش درخواست‌دهنده حواله باید نزد بانک بین‌‌المللی توسعه و ذی‌نفع نزد کارگزار حساب داشته باشد.

۳- صدور اعتبار اسنادی به نفع صادرکنندگان ایرانی: برای گسترش تبادلات تجاری بین دو کشور، این بانک آماده است نسبت به صدور اعتبار اسنادی به نفع صادرکنندگان ایرانی اقدام کند. در این روش این بانک پس از اخذ مجوزهای لازم و بررسی اعتباری درخواست‌کننده اعتبار و ارائه تضامین لازم، نسبت به صدور اعتبار اسنادی به نفع صادرکننده ایرانی اقدام می‌کند. بدیهی است تایید اعتبار اسنادی یا ابلاغ آن به ذی‌نفع، موکول به بررسی اعتباری بانک کارگزار نیز هست.

۴- اعتبار خریدار: در این روش پس از صدور اعتبار اسنادی به نفع صادرکننده، بانک کارگزار ایرانی می‌‌تواند در قالب اعتبار خریدار، نسبت به پرداخت وجه کالای صادراتی به صادرکننده اقدام کند و در تاریخ مشخص از خریدار یا بانک خریدار وجه خود را دریافت کند. در این روش ضمانت‌نامه صندوق ضمانت صادرات ایران نیز برای تضمین پرداخت وجوه، توسط خریدار قابل ارائه خواهد بود. بدیهی است بررسی اعتباری و موافقت بانک کارگزار شرط لازم برای تکمیل این فرآیند خواهد بود.

۵- اعتبار فروشنده: در این روش پس از صدور اعتبار اسنادی مدت‌دار توسط این بانک به نفع صادرکننده ایرانی، صادرکننده ایرانی می‌‌تواند از بانک کارگزار درخواست خرید دین اعتبار اسنادی را ارائه کند و بانک کارگزار پس از دریافت تضامین و کسر مبلغی نسبت به پرداخت نقدی آن اقدام می‌‌کند و در سررسید از این بانک یا از تضامین وجوه خود را نقد خواهد کرد. در این روش ضمانت‌نامه صندوق ضمانت صادرات ایران نیز برای تضمین پرداخت وجوه، توسط خریدار قابل ارائه خواهد بود. بدیهی است بررسی اعتباری و موافقت بانک کارگزار شرط لازم برای تکمیل این فرآیند خواهد بود.

۶- ارائه مشاوره‌های بانکی و معرفی وکلای خبره برای انجام اموری نظیر ثبت شرکت‌ها و ثبت سرمایه شرکت‌ها در مرکز ثبت سرمایه‌گذاری خارجی: این بانک با مشاوران حقوقی زبده‌‌ای که دارد می‌‌تواند اموری نظیر ثبت شرکت در ونزوئلا و اخذ تمام مجوزهای قانونی آن و همچنین ثبت سرمایه شرکت‌ها در مرکز سرمایه‌گذاری خارجی را ارائه کند.