برنامه هفتم توسعه به دنبال سهم ۱۵درصدی اقتصاد دیجیتال

وی ادامه داد: شاید دولت منابع لازم برای تحقق کامل اقتصاد دیجیتال را نداشته باشد، ولی با مشارکت بخش خصوصی می‌توانیم به سهم پیش‌بینی شده در این حوزه دست یابیم. هرچند سهم ۱۵ درصدی از کل اقتصاد برای اقتصاد دیجیتال در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافته رقم ناچیزی است، اما همین میزان نیز می‌تواند تحول بزرگی در اقتصاد کشور به وجود آورد.

انصاری تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی برای آن اهمیت بالایی در ارتقای نقش اقتصاد دیجیتال در کل اقتصاد کشور دارد و نظارت در این حوزه از وظایف مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و توجه به مسائل فرهنگی در این زمینه نیز ضروری است. وی خاطرنشان کرد: باید از تجارب دنیا در زمینه نظارت بر زیرساخت‌ها استفاده کرد و به ورود دانش در این عرصه اهتمام ورزید. انصاری افزود: پرداختی‌ها به فعالان عرصه فناوری اطلاعات در کشور کمتر از پرداختی به همترازان آنها در کشورهای همسایه است که این موضوع، مهاجرت افراد ماهر به سایر کشورها را در پی دارد و کشور ما را با چالش از دست دادن نیروی انسانی ماهر مواجه می‌کند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان نیز در آیین اختتامیه رویداد هفته کسب‌وکارهای دیجیتال گفت: برای تحقق اقتصاد دیجیتال نهادهایی به نیابت از دولت اقداماتی انجام می‌دهند که باید با رویکرد حل مساله به آنها توجه شود.