جذب سرمایه‌ ۳۵۰ میلیون دلاری کسب‌وکار جدید آدام نیومن

به گزارش «نیویورک تایمز»، این شرکت سرمایه‌گذاری حدود ۳۵۰ میلیون دلار را در کسب‌وکار تازه‌ تاسیس نیومن که با نام Flow شناخته می‌شود، سرمایه‌گذاری کرده است. نیومن قصد دارد از طریق زنجیره‌ای از مجتمع‌های آپارتمانی، خدمت مسکن را در اختیار مشتریان قرار دهد. برای آنهایی که آشنایی چندانی با شرکت WeWork ندارند، باید گفت که این شرکت، فضاهای کاری اشتراکی را برای شرکت‌های نوپا فراهم می‌کرد. فعالیت این مجموعه به حدی توسعه یافت که زمانی، ارزش WeWork به چیزی حدود ۵۰ میلیارد دلار رسید. اما پس از عرضه عمومی ‌ناموفق سهام این شرکت، تنها در چند ماه، ارزش این شرکت با افت محسوسی مواجه شد و آینده آن در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت. نیومان نیز در سال ۲۰۱۹ با WeWork خداحافظی و از سمت مدیرعامل کناره‌گیری کرد.

حال این کارآفرین دنیای فناوری، قدم به حوزه جدیدی گذاشته و طبق گزارش نیویورک تایمز، بودجه‌ای که برای حمایت این شرکت اختصاص یافته، بیشترین مبلغی است که تاکنون شرکت اندریسن هوروویتز برای یک مجموعه اختصاص داده است. با این کار، ارزش Flow به بیش از یک میلیارد دلار رسید؛ با این حال، برخی منتقدان، سابقه نیومن در شرکت WeWork را یکی از دلایلی عنوان کردند که بر اساس آن، نباید به نیومن و کسب‌‍وکاری که هنوز راه‌اندازی نشده، اعتماد کرد.

طبق گزارش‌ها، نیومن تا به این لحظه، ۳هزار واحد آپارتمان را در میامی، فورت لادریدل، آتلانتا و نشویل خریداری کرده تا زنجیره آپارتمان‌های خود را تحت برند Flow راه‌اندازی کند؛ طرحی که تا سال ۲۰۲۳ خبری از شروع به کار آن نخواهد بود.

مارک اندریسن، هم‌‎بنیان‌گذار شرکت اندریسن هوروویتز در این خصوص گفت: ما فکر می‌کنیم که طبیعی است آدام (نیومن)، پس از کسب‌وکار Wework، ایده نزدیک‌تر کردن مردم از طریق تغییر فضاهای فیزیکی و ایجاد اجتماعاتی که بیشترین زمان خود را در آن سپری می‌کنند یعنی خانه‌ها، دنبال کند. بنابراین املاک و خانه‌های مسکونی، برای این تغییر گزینه مناسبی است.