سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری صرافی بایننس در نشریه فوربس

با این حال، انتشار اخبار مربوط به این قرارداد باعث شده فعالان این عرصه، سوالاتی را پیرامون تعارض منافع احتمالی مطرح کنند. بایننس در سال ۲۰۲۰، شکایتی را علیه فوربس طرح و عنوان کرد که این نشریه با انتشار مقاله‌ای حاوی اطلاعات گمراه‌کننده باعث شده این شرکت، ضرر چند میلیون دلاری را متحمل شود.

فوربس در گزارش خود مدعی شده بود که سند تای‌چی برای فریب رگولاتورهای بازار بیت‌کوین در ایالات‌متحده و تلاشی عامدانه از سوی این شرکت برای فرار از سیاست‌های نظارتی نهادهای قانون‌گذار طراحی شده است. بایننس اما در واکنش به این مقاله، ضمن طرح شکایت از این نشریه و دو روزنامه‌نگار آن، مدعی شد که سند مذکور توسط این شرکت ایجاد نشده و حاوی اطلاعات غلط، افتراآمیز و گمراه‌کننده است. به هر روی، طولی نکشید که صرافی بایننس شکایت خود را از فوربس و دو روزنامه‌نگار این نشریه باسابقه پس گرفت و هیچ توضیحی نیز بابت علت اتخاذ این تصمیم مبنی بر عقب‌نشینی از شکایت طرح‎‌شده ارائه نداد. حال به نظر می‌رسد این کدورت‌ها با سرمایه‌گذاری صرافی بزرگ بایننس روی این رسانه شناخته‌شده برطرف شده است. در همین رابطه، چانگ‌پنگ ژائو، بنیان‌گذار بایننس از رسانه به عنوان عنصری حیاتی برای ایجاد شناخت، درک و آموزش گسترده به کاربران در زمینه ارزهای دیجیتال و فناوری‌های نوظهور بلاک‌چین نام برد.

این میلیاردر چینی-کانادایی که ثروت خالص او نزدیک به ۱۰۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود، برای شفاف‌سازی بیشتر دیدگاه خود نسبت به این توافق، پیامی‌ را نیز در توییتر منتشر و عنوان کرد که تمرکز وی، کمک به فوربس برای توسعه فناوری این رسانه است و از این نشریه به عنوان یک رسانه مستقل یاد کرد.