ثروتمندترین بازیگران جهان سینما

 ابرپولدارها

همچنان که گفته‌ شد تنها پنج نفر از بازیگران سینما بیش از ۵۰۰ میلیون دلار ثروت دارند. البته نگاهی به فهرست روشن می‌سازد که ثروت چهار نفر از این پنج نفر نیز کمتر از ۶۰۰ میلیون دلار است.

 رابرت دنیرو: ۵۰۰ میلیون دلار

رابرت دنیرو بازیگری است که هم برای کار‌های گذشته و هم برای کار‌های فعلی مورد علاقه و استقبال مخاطبان است. در سال‌های اخیر او در فیلم‌های «کارآموز» و «جنگ با پدر بزرگ» بازی کرده، اما بیشتر برای فیلم‌های قدیمی‌اش مثل «رفقای خوب»، «پدرخوانده ۲»، «کازینو» و «مخمصه» شناخته می‌شود. ثروت خالص رابرت دنیرو در این سال‌ها ۵۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.

 جورج کلونی: ۵۰۰ میلیون دلار

جورج کلونی کارگردان و بازیگر آمریکایی اهل کنتاکی است. او برای نقش‌آفرینی در فیلم‌های «یازده یار اوشن»، «سه پادشاه» و «سیریانا» چندین جایزه دریافت کرده است. ثروت خالص جورج کلونی ۵۰۰ میلیون دلار اعلام شده.

 تام کروز: ۵۷۰ میلیون دلار

تام کروز تهیه‌کننده و بازیگر سینما آمریکایی از نیویورک است. او یکی از بهترین بازیگران تمام دوران است. فیلم‌های او در سراسر جهان میلیون‌ها فروش داشته‌اند. در سال ۲۰۲۱، دارایی خالص تام کروز ۵۷۰ میلیون دلار تخمین زده شده که او را به سومین بازیگر ثروتمند جهان تبدیل می‌کند.

 شاهرخ‌خان: ۶۰۰ میلیون دلار

شاهرخ‌خان بازیگر هندی از دهلی نو است. او بیشتر به عنوان «پادشاه بالیوود» شناخته می‌شود. شاهرخ‌خان برای بازی‌های خود در ۸۰ فیلم هندی جوایز زیادی دریافت کرده است. اکنون شاهرخ‌خان دومین بازیگر ثروتمند جهان است و دارایی خالص او در سال ۲۰۲۰، ۶۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.

 جیمی گرتز: ۳ میلیارد دلار

جیمی گرتز، بازیگر و سرمایه‌گذار آمریکایی است که به‌خاطر بازی در فیلم‌های کمتر از صفر (۱۹۸۷)، شیطنت (۱۹۸۵)، شانزده شمع (۱۹۸۴) و عشق بی‌پایان (۱۹۸۱) شناخته می‌شود. اگرچه او بر خلاف دیگر بازیگران این لیست به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا نکرده، اما به همراه همسرش از صاحبان تیم بسکتبال «آتلانتا هاوکس» است و به همین دلیل ثروت او بسیار افزایش داشته است.

 دیگر پولدارها

در فهرست ولیزی گوریل، ۲۰ نفر از بازیگران پولدار سینما معرفی شده‌اند که برد پیت با ۳۰۰ میلیون دلار دارایی در ردیف بیستم این فهرست قرار دارد. البته سه بازیگر دیگر نیز با همین مقدار ثروت در کنار او قرار دارند. رابرت داونی جونیور، ویل اسمیت و مایکل داگلاس سه نفری هستند که هر یک ۳۰۰ میلیون دلار پول دارند و در انتهای فهرست جا خوش کرده‌اند. پیش از این چهار نفر هم تام هنکس و شان کانری هر یک با ۳۵۰ میلیون دلار ثروت قرار دارند. اما تنها با اختلاف بسیار کمی از این دو نفر سه چهره معروف سینما قرار گرفته‌اند؛ کیانو ریوز با ۳۶۰ میلیون دلار، جکی چان با ۳۷۰ میلیون دلار و کلینت ایستوود با ۳۷۵ میلیون دلار در رده‌های بالاتری نشسته‌اند.

اما در ردیف ۴۰۰ میلیون دلاری‌ها هم نام چهار بازیگر معروف در کنار هم قرار دارد؛ آمیتا باچان، آرنولد شوارتزنگر، سیلوستر استالونه و جک نیکلسون. اما پیش از اینها نیز آدام سندلر با ۴۲۰ میلیون دلار ثروت و قبل از او مل گیبسون با ۴۲۵ میلیون دلار ثروت در رده‌های بالاتری قرار دارند.

نکته جالب فهرست حضور سه بازیگر معروف آسیایی در آن است و اگر نفر اول فهرست را که اختلاف بسیار زیادی با دیگران دارد، نادیده بگیریم، می‌توان گفت ثروتمندترین بازیگر جهان سینما یک آسیایی است؛ شاهرخ خان! بازیگر بالیوودی که در دو دهه اخیر حضور پررنگی در سینمای این کشور داشته است.