هلند: نهاد رگولاتور هلندی نخستین ارگانی بود که درصد بالای میزان کمیسیون تراکنش‌های سیستم مالی اپل را نامعقول تشخیص داد. این نهاد برای اپل اولتیماتوم زمانی تعیین و این شرکت را ملزم کرده تا ۱۵ ژانویه به پلتفرم‌های اجتماعی دوست‌یابی هلندی، اجازه استفاده از دیگر مجاری تراکنش مالی را بدهد. اپل نیز در واکنش به این تصمیم، اعلام کرد که چنین قابلیتی تنها برای توسعه‌دهندگان فعال در حوزه اپ‌استور اختصاصی هلند امکان‌پذیر است. توسعه‌دهندگان الزامات جدید را بسیار سخت‌گیرانه توصیف کردند و اداره حمایت از مصرف‌کنندگان هلند اپل را ۵ میلیون یورو جریمه کرد و مقرر شد اپل تا زمان رفع موانع و اجرای قانون یاد شده، این شرکت به صورت هفتگی، ملزم به پرداخت ۵۰ میلیون یورو شود.

ژاپن: نهاد تنظیم‌گر ژاپن نیز اخیرا طی حکمی به اپل دستور داد که پرداخت از طریق شرکت‌های ثالث را برای برنامه‌ها و پلتفرم‌های محتوا‌محور مانند مجلات دیجیتال، روزنامه‌ها، کتاب‌ها، موسیقی و ویدئو، امکان‌پذیر سازد. اپل نیز وعده داد که چنین تغییراتی را در اوایل سال ۲۰۲۲ اعمال خواهد کرد. این در حالی است که با گذشت حدود یک ماه از سال میلادی جدید، هنوز چنین اصلاحی در سیستم اپ‌استور ایجاد نشده است. فیل شیلر، مدیر اجرایی اپل در این مورد گفت: «ما از اقدامات مشترک با کمیسیون تجارت منصفانه ژاپن برای کمک به توسعه‌دهندگان برنامه‌های محتوامحور در راستای ارائه خدمات بهتر و آسان‌تر به کاربران و در عین حال، محافظت از حریم خصوصی آنها قدردانی می‌کنیم.»

کره‌جنوبی: کمیسیون ارتباطات کره نیز به اپل و گوگل دستور داد تا پرداخت‌های از طریق شرکت‌های ثالث را برای همه برنامه‌های این کشور، مجاز کنند و به هر دو شرکت دستور داد تا برنامه‌های انطباق خود با شرایط جدید را تا اواسط اکتبر با این نهاد به اشتراک بگذارند. سئول، قانون جدیدی را تصویب کرد که به‌طور کلی صاحبان فروشگاه‌های اپلیکیشن را از اجبار اپلیکیشن‌ها به استفاده از پلتفرم‌های پرداخت داخلی خود منع می‌کرد. اپل نیز اعلام کرد که به زودی بستر فروشگاه خود را با قوانین کره مطابقت خواهد داد، اما تاریخ دقیقی برای اعمال این تغییرات اعلام نکرد.

بریتانیا: سازمان رقابت و بازار بریتانیا در ماه مارس تحقیقاتی را در مورد شرایط و ضوابط اپل برای توسعه‌دهندگان پس از دریافت شکایاتی مبنی بر ناعادلانه و ضدرقابتی بودن قراردادهای این شرکت با توسعه‌دهندگان، آغاز کرد. اپل نیز در واکنش به این تحقیقات، اعلام کرد که این شرکت به «بازارهای پررونق و رقابتی» اعتقاد دارد و در عین حال مدعی شد که اقتصاد بازار اپلیکیشن‌هایش در بریتانیا، صدها هزار شغل ایجاد کرده است. رگولاتور در ماه ژوئن تحقیقی را در مورد احتمال ایجاد فضای دو قطبی از سوی اپل و گوگل با ساختار اپ‌استور و پلی‌استور و میزان تاثیر این دو قطبی بر نوآوری و رقابت در اکوسیستم برنامه‌های تلفن همراه، آغاز کرده و نتایج این مطالعه را در ماه دسامبر منتشر کرد. نهاد یاد شده، در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که ممکن است اپراتورهای فروشگاه اپلیکیشن مجبور شوند به برنامه‌ها اجازه دهند که از سیستم‌های پرداخت جایگزین استفاده کنند.

آمریکا: در ماه آگوست قانونی به نام قانون بازارهای اپلیکیشن باز به مجلس سنا ارائه و در مدت کوتاهی از حمایت سایر سناتورهای برجسته برخوردار شد. این لایحه شامل بخشی است که صاحبان فروشگاه‌های برنامه را از مجازات توسعه‌دهندگانی که از سیستم‌های جایگزین برای پرداخت‌های درون برنامه خود استفاده می‌کنند، باز می‌دارد. قانون پیشنهادی در بحبوحه شکایت شرکت توسعه‌دهنده Fortnite Epic Games مطرح شد. این شرکت از اپل به دلیل خارج ساختن برنامه‌های این شرکت از اپ‌استور به دلیل استفاده آن از سیستم‌های پرداخت جایگزین، شکایت کرده بود. این ماجرا سبب بروز چالش قضایی بزرگی برای طرفین شد و یک قاضی فدرال در سپتامبر حکم داد که اپل باید به برنامه‌ها اجازه دهد از روش‌های پرداخت جایگزین استفاده کنند، اما اپل درخواست تجدیدنظر کرد و قاضی استیناف در دسامبر اجرای حکم اولیه را متوقف ساخت.

استرالیا: کمیسیون رقابت و مصرف‌کنندگان استرالیا، طی گزارشی در ماه مارس اعلام کرد که به احتمال زیاد، هزینه‌های پرداختی توسعه‌دهندگان به اپل و گوگل برای حضور در فروشگاه اپلیکیشن‌ها به دلیل قدرت بازاری که این دو شرکت بر توسعه‌دهندگان دارند، افزایش یافته است. این گزارش دارای هفت بخش اصلی بود که یکی از آنها به چگونگی الزام اپل و گوگل به اپلیکیشن‌ها برای استفاده از سیستم‌های پرداخت‌شان اختصاص داشت. نهاد تنظیم‌گر استرالیایی، هنوز تصمیم خود برای مواجهه با مساله انحصار شرکت‌های یاد شده را اعلام نکرده است.

روسیه: نهاد قانون‌گذار روسیه در ماه اوت سال ۲۰۲۱ به اپل هشدار داد که ملزم است تا ۳۰ سپتامبر همان سال، اجبار شرکت‌ها به استفاده از سیستم مالی انحصاری اپ‌استور را به دلیل نقض آشکار این اقدام با قوانین ضدانحصار این کشور، متوقف سازد. البته شرکت سازنده آی‌فون به این هشدار توجه چندانی نکرد و همین امر باعث شد رگولاتور در ماه اکتبر علیه این شرکت پیگرد قانونی را آغاز کند.