مایکروسافت سال گذشته نیز اعلام کرده بود به‌زودی به پشتیبانی از اینترنت اکسپلورر برای همیشه پایان خواهد داد. در آگوست ۲۰۲۰، این شرکت عنوان کرد که مایکروسافت ۳۶۵ در تاریخ ۱۷ آگوست امسال به پشتیبانی از این مرورگر قدیمی ‌پایان ‌می‌دهد. 

به‌دنبال اعلام این خبر و بعد از گذشت چند ماه، گزارش‌‌های برخی از کاربران حاکی از آن بود که اینترنت اکسپلورر به‌دلیل آنچه مسائل مربوط به سازگاری اعلام ‌می‌شد، باز کردن برخی وب‌سایت‌‌ها را به مرورگر اج منتقل ‌می‌کرد. ‌شان لیندرسی، مدیر برنامه مایکروسافت اج در این رابطه ‌می‌گوید: در یک‌سال اخیر، احتمالا متوجه تلاش‌‌های ما برای کنار گذاشتن اینترنت اکسپلورر شده‌اید. امروز ما در مرحله جدیدی هستیم و اعلام ‌می‌کنیم که آینده اینترنت اکسپلورر در ویندوز 10، در مایکروسافت اج است. لیندرسی اعلام کرد که مرورگر اج ‌می‌تواند تجربه بهتری را در مقایسه با اینترنت اکسپلورر در وبگردی برای کاربران رقم بزند. به گفته این مدیر مایکروسافت، تاکنون تنها مشکل، رندر کردن برخی وب‌سایت‌‌های قدیمی ‌بود که خوشبختانه توسعه‌دهندگان از طریق اضافه کردن قابلیت IE Mode یا همان «حالت اینترنت اکسپلورر» این مشکل را برطرف کرده‌اند. 

بنابراین، مایکروسافت اج ‌می‌تواند از این پس به عنوان مرورگر رسمی ‌مایکروسافت و ویندوز ایفای نقش کند. طبق آخرین گزارش‌‌ها، مایکروسافت در 15 ژوئن 2022 به پشتیبانی از اینترنت اکسپلورر در برخی نسخه‌های ویندوز 10 پایان خواهد داد.