همچنین بر اساس این اطلاعات، با افزایش مسیریابی و جست‌وجوی مراکز تفریحی، میزان مراجعه به مراکز درمانی هم افزایش یافته است. نقشه و مسیریاب «بلد» بیش از پنج میلیون کاربر دارد که نحوه استفاده آنها از این اپلیکیشن می‌تواند توصیف شفافی از رفتار کاربران طی ماه‌های گذشته باشد.  این گزارش نشان می‌دهد که در اغلب مسیرهای بین استانی در اسفند و فروردین، تردد افت بسیار شدیدی داشته و جابه‌جایی در مسیرهای پرتردد بین استانی در خرداد به بیشترین اندازه در این دوره رسیده است. بعد از ماه فروردین تعداد مسیریابی‌ها از تهران به سمت این مسیرها به شکل پیوسته، به غیر از افت نسبی در تیرماه، در بقیه ماه‌ها رو به رشد بوده است. بیشترین رشد مسیریابی به گیلان و مازندران به ماه خرداد مربوط می‌شود که در ماه‌های بعد نوسان داشته است.

  فروردین میزبان بیشترین مسافران شمال

سرعت خودروها در جاده‌ها نشان‌دهنده شلوغی و خلوتی آزادراه‌هاست. هرچه یک خودرو در آزادراه سرعت کمتری داشته، یعنی آنجا بار ترافیکی بیشتر و در نتیجه شلوغ‌تر بوده است. طبق بررسی‌های «بلد»، بیشترین بار ترافیکی از این نظر در خروجی شهر تهران به آزادراه شمال شکل گرفته است؛ چراکه شدیدترین افت سرعت یا بیشترین میزان ترافیک در این ۸ ماه مربوط به ماه فروردین بوده که همین خروجی را بسیار شلوغ کرده است. در عوض همین ماه در آزادراه تهران-کرج سرعت خودروها بیشتر و یعنی بار ترافیکی بسیار کمتر شده است.

  بیشترین جست‌وجوی بیمارستان‌ها در خرداد و مهر

بر اساس این بررسی‌ها، ماه خرداد جست‌وجوی مکان‌های پربازدید مثل پارک و رستوران روی نقشه رشد زیادی داشته است. از طرف دیگر فعالیت سینماها که از اسفندماه تعطیل شده بود، از ابتدای تیرماه از سر گرفته شده و از اول تیرماه تا یک هفته بعد جست‌وجوی سینما به بالاترین سطح رسیده و به مرور کاهش یافته است. جالب اینکه در هفته آخر خرداد ماه بیشترین میزان مراجعه به بیمارستان هم با راهنمایی بلد ثبت شده است. بعد از تعطیلات خرداد به مرور مراجعه به مکان‌های تفریحی هم کمتر شده و میزان مراجعه افراد به داروخانه و بیمارستان‌ها، به همان سرعت و نسبت افزایش داشته است. بررسی نمودار ماه مهر نشان می‌دهد که در این ماه مسیریابی و جست‌وجوی مراکز درمانی در بلد افزایش یافته است؛ آن هم در حالی که دقیقا قبل از این تاریخ دوباره میزان مراجعه افراد به رستوران و پارک‌ها و حضور در فضاهای شهری رو به رشد بوده است. از آنجایی که «بلد» امکان مسیریابی ترکیبی با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی را می‌دهد، می‌توان از طریق آن میزان استفاده از این خدمات را هم مورد بررسی قرار دارد. بر این اساس، استفاده از حمل‌ونقل عمومی در تیر و مرداد کاهش، در شهریور افزایش و دوباره در مهرماه کاهش یافته است. به‌طور کلی باید گفت که در کل کشور از اواخر اسفند تا اواخر فروردین، افراد کمتر در سطح شهری و بین شهری جابه‌جا شده‌اند. بیشترین میزان جابه‌جایی افراد به اواخر شهریور و نیمه مهرماه برمی‌گردد. همچنین میزان جابه‌جایی افراد در تعطیلات رسمی و روزهای تعطیل متوالی کاهش پیدا کرده و جابه‌جایی در این روزها در سطح شهر هم کمتر شده است.