جهرمی: ۹۰ درصد روستاها تا پایان سال به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند

او با بیان اینکه رساندن توسعه ارتباطات از ۱۰ درصد به ۵۰ یا ۶۰ درصد کار پیچیده‌ای نیست، افزود: رساندن این رقم از ۹۰ درصد به ۱۰۰ درصد کار دشواری است. آذری‌جهرمی ادامه داد: نتیجه توسعه ارتباطات، عدالت ارتباطی است که از مصادیق عدالت اجتماعی محسوب می‌شود و در پدیده شیوع ویروس کرونا شاهد بودیم که بسیاری از آموزش‌ها از جمله اقتصاد، بانکداری، آموزش دانش‌آموزان، سرگرمی و خانه‌نشینی در بستر فضای مجازی محقق شد.

او با اشاره به اینکه ترافیک ارتباطات ۱۵۰ درصد رشد کرده و ۵/ ۲ برابر شده است، تصریح کرد: اگر بستر شبکه ملی روستاها فراهم نباشد عدالت برقرار نخواهد شد. آذری‌جهرمی با بیان اینکه دولت به دنبال تحول دیجیتال است، اضافه کرد: از نتایج این تحول شکوفایی اقتصاد دیجیتال است، از طرفی ظرفیت اشتغال برای جوانان فراهم می‌شود و فساد برچیده خواهد شد. او به پیشگامی ایرانسل در تحول دیجیتال اشاره و بیان کرد: رمز موفقیت ایرانسل ایجاد فضای کسب‌وکار برای جوانان، حمایت از استارت‌آپ‌ها و رشد اقتصاد دیجیتال کشور است.

وزیر ارتباطات «ایجاد بستر برای تولید محتوا و اصلاح نظام ترافیکی»، «حفاظت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی و نرم‌افزارهای مدیریت برای والدین» و «اعطای بسته ویژه عیدانه این افتتاحیه به مردم روستاهای هدف» را سه پیشنهاد برای اجرایی‌شدن به مدیران ایرانسل گوشزد کرد. آذری‌جهرمی در این مراسم همچنین از ورود گوشی‌های ۵G به بازار ایران خبر داد. او در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال «ایسنا» درباره چرایی نصب دکل‌ ۵G طی سه هفته آینده در شرایطی که هنوز سخت‌افزارهای این فناوری در کشور وجود ندارد، گفت: گوشی‌های ۵G به ایران آمده است.