2019، سال خوب لپ‌تاپ‌های گیمینگ

او گفت: «آن کارت‌های گرافیکی میان رده قدیمی به خاطر رشد انفجاری ارز رمزها، در انبارها روی هم انباشته شدند. ماینرها یا ارز‌کاوها قبلا کارت‌های گرافیکی زیادی می‌خریدند تا بتوانند فرآیند ارز کاوی خود را بهتر و راحت تر انجام بدهند، اما به دنبال کاهش شدید قیمت ارز رمزها، تقاضای ماینرها برای خرید کارت‌های گرافیکی میان رده هم کاهش معناداری پیدا کرد.» «کولت کرس» مدیر ارشد مالی شرکت Nvidia در این مورد گفته است: «این جریان باعث فروخته نشدن موجودی انبارها در دو فصل اخیر شد. این موضوع روند عادی بازار محصولات گیمینگ را هم تحت تاثیر قرار داد و میزان تقاضای واقعی و چشم انداز آن را مخدوش کرد. به این ترتیب Nvidia مجبور شد تعداد کمتری از کارت‌های گرافیکی جدیدش را به سراسر دنیا صادر کند؛ تعدادی کمتر از آنچه می‌توانست تولید کند.»  جنسن هوآنگ می‌گوید: «ما در واقع برای جلوگیری از انبار شدن محصولات و کارت‌های گرافیکی بیشتر این کار را کردیم. صرفنظر از فصل اول مالی سال ۲۰۱۹، پیش‌بینی می‌شود که کسب و کار محصولات گیمینگ در کل سال جدید میلادی کاهش کمی را تجربه کند. با این حال اما انتظار می‌رود به دنبال افزایش نسبی صادرات جهانی لپ تاپ‌های گیمینگ، روند رشد این بازار در فصل‌های مالی پیش رو با کندی آغاز شود. این موضوع چشم انداز مثبت و امیدوارکننده‌ای از سال ۲۰۱۹ را پیش روی ما می‌گذارد.»

او معتقد است که امسال، سال بزرگی برای بازار لپ تاپ‌های گیمینگ خواهد بود، تا جایی که پیش‌بینی می‌کند شرکت Nvidia در سال جاری میلادی بیش از ۴۰ لپ تاپ جدید گیمینگ که مبتنی بر کارت گرافیک مدل GeForce RTX ۲۰۶۰ را به بازار معرفی و رونمایی کند. این لپ تاپ‌ها مجهز به کارت‌های گرافیکی میان رده مبتنی بر واحد‌های پردازش گرافیکی یا GPU که از معماری جدید Nvidia بهره می‌برند، هستند؛ کارت‌های گرافیکی با کیفیتی که مصرف باتری کمتر و بهینه تری هم دارند.  با این همه هوآنگ تایید می‌کند که چشم‌انداز دقیقی از بازار آینده را نمی‌توان ترسیم کرد. در عین حال او به این نکته اشاره می‌کند که شرکت Nvidia به دنبال ارائه راهکار کلاد گیمینگ خود با نام GeForce Now است که تا سه سال آینده تاثیر چشمگیری هم بر بازار نخواهد گذاشت. اما او امیدوار است این راهکار در سال‌های آینده و ظهور جدی و پررنگ پدیده‌هایی مانند بازی‌های نتفلیکس، می‌تواند حضور موثر و معناداری در بازار داشته باشد. او در این مورد می‌گوید: «فکر می‌کنم حضور جدی این راهکار در بازار نیازمند کمی زمان است و خود من یکی از بزرگ‌ترین طرفداران راهکار  GeForce Now هستم.

ما استراتژی خاص خودمان را در بازار داریم و راهکارهایی مانند این را به‌عنوان سرمایه‌های آینده خودمان به حساب می‌آوریم؛ سرمایه‌هایی که در سال‌های آینده می‌توانند بسیار موثر و راهگشا باشند.» مدیران Nvidia تایید می‌کنند که در حال حاضر بازی‌های ویدئویی بسیار کمی هستند که از قابلیت‌های کارت‌های گرافیکی RTX بهره می‌برند، مانند بازی Battlefield V و بازی جدید Metro Exodus. با این حال آنها معتقدند در آینده‌ای نه چندان دور عناوین جدیدی از بازی‌ها به بازار می‌آیند که از تمام قابلیت‌ها و ویژگی‌های کارت‌های گرافیکی RTX استفاده می‌کنند. هوآنگ می‌گوید: «پایه و اساس صنعت گیمینگ تغییر چندانی نکرده است. در حال حاضر تعداد بازی‌های ویدئویی بیشتری در بازار وجود دارند که بسیار بهتر و باکیفیت تر از بازی‌های قدیمی هستند. از طرفی محبوبیت بازی‌های جدید به سرعت رو به افزایش است و این نشان می‌دهد که کاربران به دنبال بازی‌های جدیدتر با ویژگی‌های مدرن و سرگرم‌کننده هستند. با این اوصاف است که می‌توان به آینده صنعت گیمینگ امیدوار بود. حالا شاهد این هستیم که بازار لپ تاپ‌های گیمینگ رشدی بیش از ۵۰ درصدی را به ثبت رسانده است و این نشان از پویایی این صنعت دارد.»