اپل از بازار موبایل عقب است!

اغلب این شرکت‌ها از مودم تولید شرکت کوآلکام بهره می‌برند، در حالی که اپل به رسم معمولش، ساز مخالف زده و این شانس را به شرکت بزرگ اینتل داده است تا مودم ۵G گوشی‌های گران‌قیمت آی‌فون را تولید کند. در حال حاضر اینتل در حال آزمایش و تولید نمونه‌های اولیه تراشه XMM ۸۰۶۰ است. اپل احتمالا تا سال ۲۰۲۰، از نسل بعدی تراشه‌های XMM ۸۱۶۱ برای موبایل‌های هوشمندش استفاده خواهد کرد. این به معنای آن است که اپل در بهترین حالت موبایل‌های مبتنی بر ۵G خودش را در سال ۲۰۲۰ رونمایی خواهد کرد. اپل همچنین از تکنولوژی موبایل هوشمند تاشدنی که اولین بار سامسونگ ارائه کرد، عقب است. سامسونگ می‌توانست دستگاهی را مبتنی بر نمایشگر انعطاف‌پذیر Infinity Flex در اوایل سال ۲۰۱۹ معرفی کند. این اتفاق باید امکان رجزخوانی سامسونگ را بالاتر برده و این فرصت را برایش فراهم بیاورد تا بازارهای هدف جدید را در نظر بگیرد.

حجم سرمایه بازار و اکوسیستم بسته و سختگیر اپل احتمالا از خروج دسته جمعی کاربرانش و تمایل آنها به سمت استفاده از موبایل‌های هوشمند دیگر جلوگیری خواهد کرد. این در حالی است که کاهش کیفیت ساخت و قیمت بالای گوشی‌های آی‌فون جدید می‌تواند تغییراتی جدی در میزان کاربران وفادار به این برند ایجاد کند. این موضوع اما در جریان درآمدزایی اپل تغییر چشمگیری ایجاد نخواهد کرد و این به خاطر بلندپروازی‌های تازه اپل در حوزه پخش آنلاین و تجارت تبلیغات است. با این همه اپل شاید در زمان عرضه گوشی‌های جدید ۵G خودش به بازار تغییرات چشمگیری در میزان کاربران و مشتریانش شاهد باشد و این موضوعی است که کارشناسان بازار درباره آن به اپل هشدار داده‌اند.

حالا، سال ۲۰۱۱ نیست

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران بازار معتقدند که اپل در زمان عرضه گوشی‌های مبتنی بر شبکه ۴G هم یک سال تاخیر داشت و این تاخیر در سال‌های بعد از آن، تاثیر منفی بلندمدتی بر رشد بازار آی‌فون نداشته است، اگرچه این تاخیر در سال ۲۰۱۱ بعضی از مشتریان اپل را ناامید کرد. با این همه سال ۲۰۱۹ تفاوت بسیار زیادی نسبت به سال ۲۰۱۱ خواهد داشت. صنعت موبایل‌های هوشمند در سال ۲۰۱۱ هنوز با سرعتی زیاد و با حضور تنها چند رقیب قدرتمند، در حال رشد بود. در حال‌حاضر اما سایه رکود روی این صنعت سنگینی می‌کند و به‌طور دقیقی میزان فروش و صادرات شرکت‌های تولیدکننده را هدف گرفته است. به این ترتیب است که میزان فروش موبایل‌های هوشمند تولیدی شرکت‌های تولیدکننده مختلف و مطرح این صنعت در سال‌های اخیر به‌طور چشمگیری کاهش یافته و در حقیقت بیشترین سهم بازار جهانی موبایل‌های هوشمند در حال حاضر در اختیار پنج تولیدکننده برتر این بازار قرار دارد.