وی با بیان اینکه بیش از ۱۰ سال از ثبت مهم‌ترین برند داخلی ایکس ویژن (X VISION) می‌گذرد، گفت: این برند هم‌اکنون در صنایع الکترونیک مانند: تلویزیون، مانیتور،گیرنده دیجیتال و... فعالیت دارد و قرار است از سال آینده (۱۳۹۸) در حوزه لوازم خانگی (ماشین لباسشویی و یخچال) نیز تولید داشته باشد. این در حالی است که در‌حال‌حاضر تلویزیون‌های ایکس‌ویژن سومین سهم بازار را در ایران دارد. مدیرعامل مادیران با تاکید بر لزوم طراحی داخلی افزود: ۵۰‌درصد طراحی را خودمان انجام می‌دهیم و ۵۰‌درصد به‌صورت CKD خریداری می‌شود. این طراحی داخلی سبب تسلط هرچه بیشتر بر کیفیت قطعات و افزایش قدرت چانه‌زنی در خرید قطعات شده است. ثقفی در مورد اختلاف قیمت و کیفیت محصول داخلی و خارجی خاطرنشان کرد: امروزه در مورد صنعت الکترونیک، به دلیل تامین قطعات از تامین‌کننده‌های محدود و ثابت، کیفیت برندها بسیار به‌هم نزدیک بوده و برندها غیرقابل تفکیک از هم هستند.

این در حالی است که به دلیل عدم پرداخت حق لیسانس به برند خارجی، اجناس ایرانی اختلاف قیمت قابل‌توجهی را با برندها و کالای خارجی دارند. ثقفی تاکید کرد: تمام تلاش و تمرکز شرکت بر توسعه محصولات جدید تلویزیون و افزایش تلویزیون‌های با ابعاد وکیفیت بالاتر است. وی به تحریم‌های صورت گرفته علیه کشور اشاره کرد و افزود: بسیاری از شرکت‌های کره‌ای از جمله LG و Samsung به ایران مواد اولیه و محصول نمی‌دهند. این دو شرکت که طی سال‌های گذشته ۷۰‌درصد سهم بازار را در اختیار داشتند، با خروج خود از بازار، فضای خالی بسیار بزرگی را ایجاد می‌کنند، از این‌رو ما برنامه افزایش تولید مانیتور و تلویزیون ایکس‌ویژن را داریم، زیرا هم برای تامین کالای داخلی مسوولیت داریم و هم اینکه امکانات و نیروی کار فراهم است. ثقفی با بیان اینکه مادیران راهکارهایی را برای مقابله با تحریم‌ها پیش‌بینی کرده، گفت: توسعه برند ایکس‌ویژن اصلی‌ترین راهکار ما برای مقابله با تحریم‌هاست.

وی به مشکلات این صنعت اشاره کرد و افزود: کمبود نقدینگی، افزایش نرخ ارز که با همین افزایش هم قیمت ارز ثانویه ۱۰‌درصد با آنچه دولت اعلام کرده است تفاوت دارد، این قیمت در بانک‌ها و صرافی‌های مختلف تفاوت دارد. توقف اعتبارات اسنادی بلندمدت و تسویه بدهی‌های ارزی قبلی با نرخ سامانه نیما، اقتصاد غیرشفاف و قوانین دست و پاگیر داخلی و تحریم‌های خارجی (که من تحریم‌های داخلی و خارجی می‌نامم) از مشکلات و عوامل مهم متاثر از تحریم‌هاست که کار تولید را دشوار کرده است. وی افزود: در حال‌حاضر نسبت به خردادماه شرایط با‌ثبات‌تر و پایدارتری را تجربه می‌کنیم. در مورد برنامه‌ریزی کلان و بلند‌مدت کشور امیدوارم دولتمردان و تصمیم‌گیران پس از گذر از دوران تحریم برنامه داشته و از توانایی بخش خصوصی در صنایع به‌صورت جهت‌دار و در چارچوب مشخصی استفاده شود.