شرکت ال‌جی اعلام کرد ایجاد برند ThinQ به‌منظور شناسایی تمام لوازم‌خانگی، لوازم الکتریکی مصرفی و خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی در سال ۲۰۱۸ بوده است. همه محصولات و خدمات LG ThinQ می‌توانند از یادگیری عمیق استفاده کرده و با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، همچنین می‌توانند با محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی شرکت‌های همکار ال‌جی نیز ارتباط برقرار کرده و با فناوری یادگیری عمیق ال‌جی (DeepThinQ) هم سازگار شوند. طبق آخرین گزارش IDC، انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری کشورهای منطقه خاورمیانه و آفریقا روی سیستم هوش مصنوعی به بیش از ۱۱۴میلیون دلار در سال ۲۰۲۱ برسد. همچنین موسسه گارتنر گزارش داده است که بین سه تا پنج سال آینده حدود ۵۰ درصد تعاملات تحلیلی به وسیله هوش مصنوعی انجام می‌شود. به علاوه به استناد گزارش مجمع اقتصاد جهانی در سال ۲۰۱۷، جوانان در خاورمیانه و آفریقای‌شمالی انتظار دارند انقلاب چهارم صنعتی تاثیر بسزایی در نحوه کار کردن و زندگی روزمره‌شان داشته باشد.

در عین حال بر اساس تحقیقات انجمن اقتصاد جهانی، بسیاری از اینکه در آینده‌، روبات‌ها در کنار انسان‌ها کار کنند احساس راحتی دارند و مشکلی از این بابت ندارند. هدف برند ThinQ توجه به این نکته است که محصولات هوشمند ال‌جی همیشه به شما فکر می‌کنند تا زندگی شما را بهتر کنند. با توجه به اینکه هوش مصنوعی آینده فناوری را تشکیل می‌دهد، ال‌جی تلاش می‌کند تا این فناوری را بیشتر قابل‌دسترس کرده و وجه تهدید‌آمیز آن را کمرنگ‌تر کند. فناوری DeepThinQ ۱.۰ سال پیش با احداث لابراتوار هوش مصنوعی ال‌جی در کره توسعه پیدا کرد. لابراتواری که هدف آن افزایش سرعت تحقیقات در زمینه هوش مصنوعی است. این پلت‌فرم به راحتی اجازه می‌دهد قابلیت هوش مصنوعی را در طیف وسیعی از محصولات به‌کار گرفته و به توسعه‌دهندگان محصولات ال‌جی اجازه می‌دهد از فناوری یادگیری عمیق در محصولات آینده این شرکت استفاده کنند. در راستای استراتژی به اشتراک‌گذاری فناوری برند ThinQ، محصولات ال‌جی که از DeepThinQ بهره می‌برند (از موبایل گرفته تا لوازم‌خانگی) با استفاده از پلت‌فرم هوش‌مصنوعی و میزبانی از فناوری‌ها و راه‌حل‌ها، بهترین تجربه کاربری را فراهم می‌کنند.

فناوری DeepThinQ از همین حالا با محصولات خاصی در حال شکل‌دهی بخش تجاری و خانگی است. در فرودگاه بین‌المللی اینچئون کره، روبات راهنمای فرودگاه ال‌جی (LG’s Airport Guide)، از قابلیت کاهش سر و صدای محیط برای بهبود عملکرد سیستم تشخیص صدا استفاده کرده و بهتر می‌تواند نیاز مشتریان را متوجه شود. روبات جاروبرقی ال‌جی، تفاوت بین صندلی و حیوان خانگی را تشخیص داده و بر اساس آن حرکت می‌کند. آشپزخانه نیز با دارا بودن لوازمی مثل یخچال InstaView ThinQ، اجاق‌گاز EasyClean و ماشین ظرف‌شویی QuadWash ال‌جی علاوه‌بر افزایش بازده و کارآیی به شما اجازه می‌دهد بدون استرس و نیاز به استفاده از دست، غذای روزانه خود را آماده کنید و به علاوه زمان بیشتری را به خود و خانواده اختصاص دهید. شرکت ال‌جی با عرضه ابزار توسعه هوش مصنوعی خود در همه بخش‌های تجاری ال‌جی در حال توسعه یادگیری عمیق بر پایه فناوری هوش مصنوعی است تا سرعت تولید محصولات جدید مجهز به آخرین فناوری‌های روز را افزایش دهد.