نگاهی به برخی لپ‌تاپ‌های شاخص 2017

لپ‌تاپ گیمینگ ایسر Predator Helios ۳۰۰

در یک سال گذشته شرکت‌های بزرگی تلاش کردند محصولات ویژه‌ای در زمینه لپ‌تاپ‌های گیمینگ ارائه کنند. محصولات مورد توجه گیمرها که تعدادشان در جهان رو به فزونی است. در این مدت لپ‌تاپ گیمینگ ایسر Predator Helios ۳۰۰ با قیمت پایه ۲هزار دلار عرضه شد. این لپ‌تاپ که در هند عرضه شد ویژگی‌هایی همچون بهره‌گیری از صفحه نمایشی ۶/ ۱۵ اینچی و IPS با وضوح فول اچ دی، داشت. این محصول جدید در دو مدل مختلف با پردازنده‌های نسل هفتمی Core i۷-۷۷۰۰HQ یا Core i۵-۷۳۰۰HQ و کارت‌های گرافیک GTX ۱۰۶۰ یا GTX ۱۰۵۰Ti ارائه شد. به علاوه، لپ‌تاپ مخصوص بازی ایسر با پشتیبانی از حداکثر ۱۶ گیگابایت رم DDR۴، همراه با هارد مکانیکی یک ترابایتی و هارد جامد ۱۲۸ گیگابایتی در اختیار کاربران قرار گرفت. لپ‌تاپ Predator Helios ۳۰۰ همراه با تکنولوژی‌های صوتی «Dolby Audio Premium» و «Acer TrueHarmony» عرضه شد تا علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای، کیفیتی فوق‌العاده را در این زمینه تجربه کنند. همچنین سازندگان از سیستم خنک‌کننده AeroBlade ۳D Fan ۲ با تیغه‌های فلزی بسیار باریک استفاده کرده‌اند تا مشکلی در رابطه با انتقال رو به بیرون گرما وجود نداشته باشد. این محصول با قیمت پایه ۱۲۹ هزار و ۹۹۹ روپیه هند (حدود ۲۰۲۷ دلار) عرضه شد.

 لپ‌تاپ LG Gram

شرکت ال‌جی از نسل جدید لپ‌تاپ‌های باریک و سبک خود، لپ‌تاپ ال‌جی گرم جدید (LG Gram) با تعهد عمر باتری یک روزه پرده‌برداری کرد. لپ‌تاپ ال‌جی گرم جدید در سه نسخه ۱۳.۳ اینچی، ۱۴ اینچی و ۱۵ اینچی عرضه شده که از پردازنده‌های نسل هشتمی Core i۵ و i۷ اینتل، یک حافظه داخلی SSD همراه با یک گزینه به‌عنوان اس اس دی درایو دوم برخوردارند. وزن مدل ۳/ ۱۳ اینچی و ۱۴ اینچی ال‌جی گرم جدید حدود ۹۰۰گرم است و این وزن در مدل ۱۵ اینچی تنها کمی بیش از یک کیلوگرم است. ال‌جی ادعا می‌کند که نسخه ۳/ ۱۳ اینچی این لپ‌تاپ تا ۵/ ۲۲ساعت، مدل ۱۴ اینچی تا ۵/ ۲۱ ساعت و همچنین مدل ۱۵ اینچی آن نیز تا ۱۹ ساعت عمر باتری را با هر بار شارژ ارائه می‌کنند. این باتری‌ها همچنین نسبت به ۶۰ وات ساعت در مدل‌های ۲۰۱۷، در این مدل‌های جدید به ۷۲ وات ساعت ارتقا پیدا کرده‌اند.

 لپ‌تاپ گوگل پیکسل بوک (Google PixelBook)

در ماه‌های اخیر همچنین لپ‌تاپ جدید گوگل با نام گوگل پیکسل بوک (Google PixelBook) معرفی شد. این محصول جدید با طراحی ۲ در یک، علاوه بر لپ‌تاپ، نقش یک تبلت را هم ایفا کرده و می‌توان آن را چیزی میان لنوو یوگا‌بوک و سرفیس بوک مایکروسافت در نظر گرفت. همچنین به ادعای گوگل، پیکسل‌بوک با وزن یک کیلوگرم (۲/ ۲ پوند) و فریمی به ضخامت تنها ۱۰ میلی‌متر، سبک‌ترین لپ‌تاپ آنها محسوب می‌شود. طراحی این محصول جدید همانند یک بلوک تخت بوده و در آن کلیدهای بزرگ و صفحه نمایش ۳/ ۱۲ اینچی با وضوح ۱۴۴۰p گنجانده شده است. همچنین بر خلاف سایر سازندگان، گوگل از نمایشگری با نسبت ۳:۲ و حاشیه‌های نسبتا بزرگ استفاده کرده است.

نسخه پایه لپ‌تاپ گوگل پیکسل‌بوک همراه با نسل هفتم پردازنده‌های Core i۵ اینتل، ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، با قیمت ۹۹۹ دلار به فروش رسید. جدا از طراحی سخت‌افزاری قدرتمند، سازندگان با در نظر گرفتن کلیدی اختصاصی برای دستیار صوتی گوگل اسیستنت، هوش مصنوعی را نیز به پیکسل‌بوک اضافه کرده‌اند. اپل هم با توسعه نوار لمسی تاچ‌بار، سیری را با مک‌بوک پرو جدید ادغام کرده است. صفحه نمایش ۳/ ۱۲ اینچی و لمسی این لپ‌تاپ، از قلم هوشمند پیکسل بوک پن (Pixelbook Pen) که عملکردی مشابه با قلم قدیمی «Wacom» داشته و به‌صورت جداگانه با قیمت ۹۹ دلار به فروش می‌رسد نیز پشتیبانی می‌کند. قلم هوشمند گوگل که نیروی مورد‌نیاز خود را از طریق باتری‌های AAA تامین می‌کند، از حالت نوشتاری زاویه‌دار پشتیبانی کرده و با تاخیر تنها ۱۰ میلی‌ثانیه، حتی برای نوآوری و انجام کارهای بیشتر با دستیار صوتی نیز سازگاری خواهد داشت.

 عرضه سرفیس بوک ۲ مایکروسافت

تحلیل‌ها درباره ویژگی‌های سخت‌افزاری لپ‌تاپ مایکروسافت سرفیس بوک ۲ نشان داد که این محصول ورژن ارتقا‌یافته قدرتمندترین لپ‌تاپ مایکروسافت تا‌کنون است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن مجهز شدن به یک باتری دارای ۱۷ ساعت دوام است که خارق‌العاده محسوب می‌شود.  از نظر توان پردازشی نیز بهبود‌ زیادی در نسخه جدید صورت گرفته است. قیمت سرفیس‌بوک ۲ از ۱۴۹۹ دلار شروع شده و بسته به کانفیگ انتخابی بیشتر می‌شود. در لپ‌تاپ مایکروسافت سرفیس بوک ۲ شاهد عرضه دو کانفیگ مجزا از نظر نمایشگر هستیم که یکی مجهز به صفحه نمایش ۵/ ۱۳اینچی و دیگری مجهز به صفحه نمایش ۱۵ اینچی است. این لپ‌تاپ برای برطرف کردن نیازهای کاربران مقصد مک‌بوک پرو جدید اپل طراحی شده است، به همین دلیل باید آن را رقیبی جدید برای مک جدید بدانیم.

یکی دیگر از نقاط قوت لپ‌تاپ مایکروسافت سرفیس‌بوک ۲ که سازنده تاکید زیادی بر روی آن دارد، توانایی‌‌های دستگاه برای گیمرهاست. به ادعای مایکروسافت قدرت پردازش گرافیکی سرفیس‌بوک ۲ در مقایسه با سرفیس‌بوک پنج برابر بیشتر شده که تفاوت چشمگیری است. به‌عنوان نمونه با استفاده از آن می‌توان جدیدترین بازی‌ها همچون Forza Motorsport ۷ را بر روی بالاترین کیفیت ممکن و با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا کرد! این لپ‌تاپ به جدیدترین نسل پردازنده‌های اینتل مجهز شده و در کانفیگ‌های متفاوتی عرضه خواهد شد.  مایکروسافت سرفیس لپ‌تاپ را نیز در سال جاری معرفی کرد که قیمت آن از ۹۹۹ دلار آغاز می‌شود. این یک لپ‌تاپ میان‌رده مجهز به ویندوز ۱۰ است که کاربران مقصد آن دانشجویان هستند. لپ‌تاپ- تبلت هیبریدی سرفیس‌پرو نیز محصول دیگر آن بود که ۷۹۹دلار قیمت داشت.  به همین دلیل لپ‌تاپ مایکروسافت سرفیس بوک۲ گران‌قیمت‌ترین لپ‌تاپ مایکروسافت تا امروز قلمداد می‌شود، البته این شرکت سرفیس استودیو ۲۱۹۹ دلاری را نیز معرفی کرد، اما آن‌هم یک کامپیوتر دسکتاپی همه‌کاره محسوب می‌شود که در نهایت در نوع پردازنده با یکدیگر تفاوت دارند.