جانی آیو دوباره مدیر طراحی آی‌فون شد

در آن زمان آیو ۵۰ ساله، به بازنشستگی می‌اندیشید اما حالا ظاهرا وی دوباره قصد دارد کنترل را به دست گیرد. طبق گزارش ۹to۵Mac، در حال حاضر نام نایب رئیس بخش طراحی اپل -Alan Dye- از وب‌سایت این شرکت حذف شده است. Dye و شخص دیگری به نام Howarth از سال ۲۰۱۵ تا‌کنون و بعد از کناره‌گیری آیو، وظایف مدیریتی وی را به عهده داشتند. اپل در بیانیه‌ای به بلومبرگ اعلام کرد: «با پایان پروژه اپل پارک، رهبران و تیم‌های طراحی اپل گزارش‌های خود را مستقیما به آیو ارائه خواهند کرد.» در بیانیه اپل پروژه ساخت ساختمان و محوطه جدید اپل که به اپل پارک معروف است به‌عنوان دلیل اصلی کمتر شدن وقت آیو برای طراحی محصولات این شرکت در دوسال گذشته مطرح شد. بازگشت آیو به سمت مدیریت، در برهه حساسی از حیات شرکت اپل صورت می‌گیرد.

اپلی که سعی می‌کند شهرت و محبوبیت خود را در صنعت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری همچنان در برترین جایگاه حفظ کند. موج انتقادات به محصولات این شرکت از سال ۲۰۱۵ شروع شد. این شرکت تا‌کنون محصولاتی عرضه کرده که با انتقاد و بازخورد منفی روبه‌رو‌ شد از جمله ماوس جادویی، قلمApple Pencil، حذف خروجی هدفون و همین اواخر، طراحی آی‌فون ۱۰ نیز به دلیل وجود حاشیه اضافه در بالای صفحه نمایش فول اسکرین این گوشی با انتقادهای فراوان روبه‌رو‌ شد.

روزنامه‌نگاران و منتقدان زیادی در حوزه تکنولوژی تا‌کنون درباره روند نزولی کیفیت محصولات اپل و سقوط از جایگاه والایی که در اختیار داشت، نظرهای مختلفی دادند و تمام انگشت‌ها را به سمت بخش «طراحی صنعتی» این شرکت نشانه گرفتند. Josh Topolsky، موسس و سردبیر سابق The Verge، اخیرا دراین‌باره نوشته: «مشکل اصلی اپل این است که زیر انبوهی از محصولات غرق شده و مدیریت چندان موفقی در این زمینه نداشته است.» در هر حال اپل با سرمایه خیره‌کننده‌ ۲۵۰ میلیارد دلاری، هنوز هم با ارزش‌ترین شرکت در دنیاست و سهام این شرکت ارزش قابل توجهی دارد. آی‌فون ۱۰ این شرکت هم با فروش خوبی روبه‌رو است و آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد که سوددهی شرکت بالاست. اما تمایل آیو به بازگشت به قدرت نشان می‌دهد که اپل هدفی فراتر از بهبود وضعیت محصولات خود را در سر می‌پروراند.