به این ترتیب بازار بزرگی برای آب‌های بسته‌بندی و لوکس خارجی ایجاد شده است و مشتری‌ها را به سمت خود می‌کشد. ماجرای این واردات عجیب و غریب از سال ۹۶ آغاز شد، از همان روز‌های اول خبر حضور آب‌معدنی‌های لوکس در بازار ایران واکنش‌های زیادی را به‌دنبال داشت و در نهایت در همین سال واردات آب‌های بسته‌بندی ممنوع شد.

آب معدنی‌های خارجی با وجود ممنوعیت واردات، اما در بازار‌های عمده‌فروشی تهران فروخته می‌شوند که اغلب از کشور‌های حوزه اسکاندیناوی وارد کشور شده‌اند.

این آب‌معدنی‌ها به صورت قاچاق از مرز‌های جنوبی وارد کشور می‌شوند و با قیمت‌های بسیار زیاد فروخته می‌شوند به‌طوری‌که مورد استقبال اقلیت جامعه قرار می‌گیرند.

با وجود ممنوعیت چند ساله برای واردات آب‌معدنی‌های بسته‌بندی، این محصول به‌راحتی در فروشگاه‌های اینترنتی و سوپرمارکت‌های سطح شهر قابل‌خریداری است. اگر‌چه مسوولان بازار این محصول را قاچاق می‌خوانند، اما به‌وفور در بازار یافت می‌شوند و حتی در فروشگاه‌های اینترنتی به فروش می‌رسند و محدودیتی برای خرید و فروش آنها وجود ندارد.

در همین حال یک مسوول در حوزه تولید آب‌های معدنی گفته: «قیمت مواد اولیه مورد نیاز در این حوزه سر به فلک کشیده و مشکلات ما هر روز بیشتر از قبل می‌شود. قیمت این محصولات به‌قدری افزایش پیدا کرده است که در قیمت تمام‌شده درب کارخانه آب‌های بسته‌بندی، ۵۰ تا ۶۰ درصد به قیمت مواد اولیه اختصاص پیدا کرده است.»

این درحالی است که آب‌معدنی‌های تولید ایران که کیفیت مناسبی هم دارند  هر بطری ۴ تا ۸ هزار تومان فروخته می‌شود.