لورنس هموند، مخترع سینتی‌سایزر

وی در ۱۱ ژانویه ۱۸۹۵ در اونستونِ ایلینوی به دنیا آمد. لورنس مهارت‌ها و استعداد فنی خود را از سنین پایین نشان داد. پدرش ویلیام در ۱۸۹۷ به‌ظاهر به‌دلیل ورشکستگی اولین بانک ملی ایلینوی که خود تاسیس کرده بود دست به انتحار زد. مادرش که خود هنرمند بود پس از مرگ شوهرش همراه با لورنس برای مطالعات بیشتر راهی فرانسه شد و این خانواده یازده سال بعدی را در فرانسه و آلمان گذراندند.

خانواده در حالی در ۱۹۰۹ به اونستون بازگشت که لورنس ۱۴ساله به زبان‌های آلمانی و فرانسوی مسلط بود. او زمانی که در اروپا بود سیستمی برای گیربکس اتوماتیک خودروها طراحی کرده بود. وی به پیشنهاد مادرش طرح‌های خود را به مهندسان شرکت رنو ارائه کرد؛ اما آنها آن را نپذیرفتند. اولین اختراع وی در سال ۱۹۱۲ فشارسنجی بود که با قیمت یک‌دلار به فروش می‌رفت.

هموند در دانشگاه کورنل مهندسی مکانیک خواند و در ۱۹۱۶ فارغ‌التحصیل شد. با ورود ایالات متحده به جنگ جهانی اول هموند نیز به ارتش پیوست و در فرانسه خدمت کرد.

پس از جنگ هموند راهی دیترویت شد و در آنجا به‌عنوان مهندس ارشد شرکت گری‌موتور، تولیدکننده موتورهای دریایی کار خود را آغاز کرد. وی در آنجا به‌دلیل مهارت‌های خیره‌کننده خود هفته‌ای ۳۰۰دلار پاداش دریافت می‌کرد. در ۱۹۱۹ هموند یک ساعت فنری بی‌صدا اختراع کرد. با این اختراع او به اندازه کافی پول به‌دست آورد و توانست گری موتور را ترک و جایی در نیویورک برای خود اجاره کند.

او در ۱۹۲۲ سیستم تله ویو عینک‌های شاتر را در ارتباط با فیلم‌های سه‌بعدی اختراع کرد. کار هموند روی موتور همزمان (synchronous motor) درنهایت باعث شد تا وی در ۱۹۲۸ کمپانی ساعت هموند را با شش کارگر در طبقه بالای یک فروشگاه در شیکاگو تاسیس کند. تقاضا برای این ساعت زیاد بود و کسب‌وکار هموند در نهایت به شکل یک کارخانه بزرگ درآمد. هموند در ۱۹۳۳ یک پیانو دست دوم خرید و با استفاده از کیبورد آن به‌عنوان کنترل‌کننده، روش‌های مختلف تولید صدا را آزمایش کرد و در نهایت در ۱۹۳۵ توانست ارگ هموند را اختراع کند. طی جنگ جهانی دوم هموند به طراحی سیستم‌های کنترل موشک هدایت‌شونده، دستگاه‌های حسگر نور برای هدایت بمب‌ها و نوع جدیدی از چرخش سنج کمک کرد.

هموند ریاست شرکت را در ۱۹۵۵ واگذار کرد و از شرکت در ۱۹۶۰ کناره‌گیری کرد. وی در دوران زندگی‌اش ۱۱۰ اختراع به ثبت رساند. او در ۱۹۷۳ درگذشت.