بازرگان آمریکایی و چهارمین  پسر ویلیام راندولف هرست

وی در ۲ دسامبر ۱۹۱۵ همراه با برادر دوقلویش ویلیام در نیویورک به دنیا آمد. او به مدرسه لورنس ویل در نیوجرسی رفت و در نهایت در ۱۹۳۸ از هاروارد فارغ‌التحصیل شد. پس از آن به تجارت خانوادگی یعنی شرکت هرست پیوست. در اواخر دهه ۱۹۳۰ وی شروع به همکاری با روزنامه «آتلانتا جورجن: The Atlanta Georgian» از زیرمجموعه‌های شرکت هرست کرد. پس از آنکه جورجن در ۱۹۴۰ فروخته شد، هرست راهی سان‌فرانسیسکو شد تا با «سان‌فرانسیسکو کال» کار کند. در ۱۹۴۲ آپرسون هرست به فرماندهی ترابری هوایی در نیروی هوایی آمریکا پیوست و تا درجه سروانی در آنجا ارتقا یافت. پس از ترک ارتش، از ناشران همبسته «اُکلند پست-اینکوایر: Oakland Post-Enquirer» شد و در ۱۹۴۷ به عنوان سردبیر اجرایی به سان‌فرانسیسکو کال بازگشت. سه سال بعد وی ناشر «کال» شد.

وی که مدتی طولانی «سان فرانسیکو ایگزامینر: San Francisco Examiner» را اداره می‌کرد در نهایت به ریاست هیات‌مدیره شرکت هرست رسید و از ۱۹۷۳ تا ۱۹۹۶ در این جایگاه قرار داشت. وی در ۱۹۹۶ به نفع برادرزاده‌اش، جورج راندولف هرست جونیور از این جایگاه کناره گرفت.

راندولف هرست هرگز نتوانست مدیر ارشد اجرایی شرکت هرست شود. بنا به وصیت‌نامه پدرش یک تراست ایجاد شد که هیات امنایی متشکل از پنج عضو خانواده و هشت فرد دیگر باید آن را اداره می‌کردند. همه اعضا باید به صورت مادام‌العمر در این تراست عضویت می‌داشتند و خودشان جانشینانشان را انتخاب می‌کردند و به این ترتیب همان ترکیب قبل هیات امنا حفظ می‌شد. هیات امنا باید هیات‌مدیره شرکت هرست را انتخاب کنند و تا زمانی که نوادگان ویلیام راندولف هرست زنده باشند، این تراست از بین نخواهد رفت.

  زندگی شخصی

راندولف هرست سه بار ازدواج کرد: نخست با کاترین وود کمپل که مادر پنج دخترش از جمله پتی هرست بود که در سال ۱۹۷۶ از سوی یک گروه افراط‌گرا با نام «ارتش آزادی‌بخش هم‌زیست» ربوده شد و مدتی بعد در فیلمی ظاهر شد که در آن به این گروه در جریان سرقت از یک بانک کمک می‌کرد. وی پس از دستگیری از این گروه کناره‌گیری کرد. این واقعه بر رابطه آپرسون هرست و همسرش تاثیر منفی به جای گذاشت و در نهایت آن دو در ۱۹۸۲ از هم جدا شدند. خانم هرست پس از آن راهی بورلی هیلز شد.  راندولف هرست در ۱۹۸۲ با همسر دومش ماریا سینتیا اسکراگز ایتالیایی ازدواج کرد اما پنج سال بعد از وی نیز جدا شد و این بار با ورونیکا دوگرویتر ازدواج کرد.

هرست در سال ۲۰۰۰، سایت تاریخی ایست‌آور در مانالپانِ فلوریدا را از ملوین سایمون و گروه سایمون پراپرتی خرید. هرست در ۱۸ دسامبر ۲۰۰۰ در پی یک حمله قلبی در بیمارستانی در نیویورک مُرد و پس از مرگش جایگاه وی در تراست هرست به دومین دختر ارشدش یعنی ویرجینیا هرست راندت تعلق گرفت. وی در قطعه خانوادگی هرست، در گورستان شهر کولمای کالیفرنیا به خاک سپرده شد.