جان کدبری، موسس شرکت شکلات‌سازی کدبری

به این ترتیب وی نیز چون سایر اعضای این فرقه در آن روزگار، هم و غم خود را معطوف به تجارت کرد. کدبری پس از آنکه مدتی در نزد یک تاجر چای در لیدز در ۱۸۱۸ شاگردی کرد، یک خوار بار فروشی در ۱۸۲۴ در بیرمنگام افتتاح کرد. او در آنجا شکلات‌های آشامیدنی آماده می‌کرد و در نهایت تصمیم گرفت تولید این محصول را با افتتاح کارگاهی در کروکد لین توسعه دهد. در ۱۸۴۲ او ۱۶ نوع شکلات مایع و ۱۲ نوع کاکائو می‌فروخت. در ۱۸۴۶با برادرش وارد شراکت شد، کمپانی «کدبری برادرز» را تاسیس کرد و آن دو یک سال بعد کارخانه‌ای در بری استریت راه‌اندازی کردند. این شراکت در ۱۸۵۶ به شکل تراضی به پایان رسید و جان کدبری در پی مرگ همسرش از کار تجارت کناره گرفت. او کنترل شرکت خود را به دو پسرش ریچارد و جورج واگذار کرد.

او علیه حیوان‌آزاری مبارزه می‌کرد و انجمن دوستی با حیوانات را تشکیل داد که در واقع پیش‌درآمدی بر تشکیل «انجمن سلطنتی ممانعت از آزار حیوانات» به شمار می‌رفت. خانواده کدبری به ایجاد فرصت‌های شغلی و فراهم کردن شرایط کاری مناسب برای کارکنان خود شهرت داشتند. جان کدبری دو بار ازدواج کرد و از زن دومش صاحب هفت فرزند شد. 

شرکت آمریکایی صنایع غذایی کرفت، شرکت کدبری را -به عنوان شرکتی که در زمینه تولید شکلات، پودر کاکائو، آدامس، شکلات داغ و... در انگلیس فعالیت می‌کند- در سال 2010 به ارزش 16 میلیارد دلار خریداری کرد. دو سال بعد بخش تولیدات قندی کرفت در قالب شرکت موندلیز از آن جدا شد و کدبری نیز از آن پس جزئی از موندلیز بوده و به فعالیت خود ادامه می‌دهد.