طی دو روز اخیر، اخبار محبوس ماندن یک خانواده هلندی برای ۹ سال در خانه  به شدت پر سر و صدا شد. اما سوالی که برای بسیاری از افراد مطرح شد، این است که اساسا چرا این اتفاق رخ داده و خانواده مذکور به چه علت در انبار حبس بودند.

شاید باور نکردنی نباشد اما هدف اصلی این خانواده محافظت از خود در برابر پدیده آخرالزمان بوده است. درواقع مقامات پلیس اعلام کرده اند که برخی اعضای این خانواده هفت نفری علت محبوس شدن خود را در زیرزمین یک مزرعه زنده ماندن در دوره آخرالزمان عنوان کرده اند. جایی که گفته می شود سال ها بوده  "در انتظار پایان زمان" ماندند.

مقامات مردی را که گمان می رود پدر خانواده باشد در کنار آنها شش فرزند بین ۱۸ تا ۲۵ سال در نزدیکی روستای روئینورولد در استان شمالی درنته یافتند. اما به نظر می رسد این مرد ۵۸ ساله پدر واقعی این خانواده نیست. راجر دو گروت ، شهردار محلی ، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: "من قبلاً هرگز به چیزی شبیه به این ندیده ام."

وی بیان کرد برخی از اعضای این خانواده فاقد شناسنامه و گواهی تولد رسمی هستند. شهردار افزود: بسیاری از سؤالات بدون جواب بوده و پلیس در حال بررسی "همه سناریوها" است. شاید برایتان سوال باشد راز این خانواده مشکوک چگونه فاش شد. همه چی از زمانی آغاز شد که پلیس به مردی حدود ۲۵ ساله  که گمان می رود بزرگ ترین پسر خانواده است، مشکوک شد و وی را  دستگیر کرد. وی گفت که هرگز به مدرسه نرفته و بسیار گیج کننده به نظر می رسید و به شکلی کودکانه صحبت می کرد. و لیاس های پاره ای بر تن داشت. سپس با راهنمایی او محل اختفای سسایر اعضای خانواده مشخص شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.