ادوارد اس. راجرز جونیور بازرگان و نیکوکار کانادایی

در سال ۱۹۶۰ زمانی که در مدرسه حقوق «آسگود هال» حضور داشت تمام سهام یک ایستگاه رادیویی محلی به نام سی‌اچ‌اف‌ای را خرید؛ ایستگاهی که پیشگام استفاده از موج اف‌ام در زمانی شد که تنها ۵‌درصد از خانوارهای تورنتو گیرنده‌های اف‌ام داشتند. در ۱۹۶۵ وی به عرصه تجارت تلویزیون‌های کابلی وارد شد و دو سال بعد راجرز کامیونیکیشنز تاسیس شد؛ شرکتی که به مرور بدل به یکی از غول‌های رسانه‌ای در کانادا شد. پدر راجرز، به عنوان موسس این کمپانی شناخته می‌شود، هر چند ایستگاه رادیویی سی اف آر بی‌که وی راه‌اندازی کرد هم اینک در تصاحب یک شرکت دیگر است.

راجرز از سال ۲۰۰۰ مالکیت تیم بسکتبال تورنتو بلو جیز را در اختیار داشت و تا ۲۰۰۳ تمامی سهام آن را خرید و تا زمان مرگ مالک تام‌الاختیار این تیم بود.

راجرز با لورتا آن راجرز ازدواج کرد و صاحب چهار فرزند شدند. وی در سال ۱۹۹۰ نشان دولتی کانادا را دریافت کرد. در همین سال وی جایزه لوح طلایی آکادمی موفقیت آمریکا را از آن خود کرد. در سال ۲۰۰۶ نیز راجرز به تالار مشاهیر ارتباطات کانادا راه یافت. در سال ۲۰۰۰ راجرز و همسرش لورتا بیش از ۲۶‌میلیون دلار به دانشگاه تورنتو اهدا کردند. در سال ۲۰۰۷ آن دو ۱۵‌میلیون دلار دیگر به دانشگاه رایرسون کمک کردند. این کمک به دانشکده بازرگانی تخصیص یافت. راجرز که از نارسایی قلبی رنج می‌برد در ۲ دسامبر ۲۰۰۸ در خانه شخصی خود در تورنتو درگذشت. زندگی‌نامه وی در سال ۲۰۰۹ تنها ۱۰ هفته قبل از مرگش با نام «سرسخت: داستان واقعی مردی که راجرز کامیونیکیشنز را مدیریت می‌کرد» منتشر شد.