گلن وستون؛ بزرگ‌ترین تولیدکننده نان درکانادا

گلن وستون علاوه‌بر آنکه بزرگ‌ترین تولید‌کننده نان در کانادا به‌شمار می‌رفت، از طریق یک هلدینگ خانوادگی توانست سهام کنترل‌کننده بزرگ‌ترین خرده‌فروشی مواد غذایی کانادا موسوم به «لابلو کمپانیز: Loblaw Companies»  را تصاحب کند. این شرکت، یک شرکت خرده‌فروشی کانادایی است که بیش از هزار شعبه در آن کشور دارد و سهامش نیز در بازار بورس شهر تورنتو مبادله می‌شود.وستون همچنین ریاست دومین خرده‌فروشی بزرگ کالاهای لوکس جهان موسوم به «هالت رنفرو: Holt Renfrew»  در کانادا و همچنین گروه سلفریجز را در اختیار داشت.

گروه اخیر مالک فروشگاه‌های زنجیره‌ای سلفریجز در بریتانیا، فروشگاه‌های براون توماس در ایرلند، فروشگاه زنجیره‌ای De Bijenkorf  در هلند‌ و نیز فروشگاه اگیلوی در مونترال است.وستون ریاست بنیاد «دبلیو.گارفیلد وستون» را در اختیار داشت که یک بنیاد خیریه بوده و در دو دهه گذشته نزدیک به ۲۰۰‌میلیون دلار صرف امور خیریه کرده است.   وستون ۲۹ اکتبر ۱۹۴۰ در مارلو واقع در باکینگهام‌شایر انگلستان به‌دنیا آمد. پدربزرگش جرج وستون، شرکتی به همین نام را در قرن نوزده میلادی (۱۸۸۲) تاسیس کرده بود.  

گلن وستون در ۱۹۴۵ همراه با خانواده به کانادا بازگشت اما از آنجا که پدرش در پی تصاحب کسب‌وکارهای مختلف مشتمل بر فروشگاه‌های زنجیره‌ای در آمریکای‌شمالی و اروپا بود، وی نیز همراه با خانواده دائما در سفر به‌سر می‌برد.   وستون بعدتر در فروشگاه‌‌‌هایی که از آن هلدینگ‌های پدرش بود در سمت‌های مختلف شروع به‌کار کرد. وی از ۱۹۵۴ به مدت پنج سال در مدرسه سن‌پل لندن آموزش‌های عالی خود را پی‌گرفت.

 در ۱۹۶۲ پس از مطالعه مدیریت بازرگانی در کالج دانشگاه هورون واقع در دانشگاه اونتاریو غربی، راهی دوبلین شد تا فروشگاهی با سرمایه شخصی خود در آنجا تاسیس کند.

او فروشگاه‌های زنجیره‌ای «پاورز: Powers»  را در آنجا تاسیس کرد؛ کشوری که وی آن را فرصتی برای توسعه تجارت می‌دید.  در ۱۹۷۱ وی از سوی پدرش مامور شد تا تصاحب لابلو -که یک فروشگاه زنجیره‌ای واقع در اونتاریو و در معرض ورشکستگی بود- را بررسی کند. با تصاحب لابلو، گلن‌وستون مدیر ارشد اجرایی آن شد و به‌زودی امور مرتبط با ادغام را آغاز کرد. وستون در آوریل ۲۰۲۱ در تورنتو درگذشت.