هاتن،  موسس یک بنگاه‌ مالی

او دوران تحصیلات آغازین خود را در مدرسه لاتین نیویورک گذراند و ۱۵‌ساله بود که در یک کارخانه بزرگ شروع به کار کرد و پس از آن دو سال را در یک بنگاه اوراق مالی گذراند. هاتن در نهایت توانست تحصیلات تکمیلی خود را در کالج بازرگانی پکر به پایان برساند.

  حرفه

هاتن در سال ۱۹۰۴ همراه با برادرش فرانکلین یک بنگاه دلالی سهام با نام «ای. اف هاتن ‌اند کو» را تاسیس کرد. این شرکت به رهبری هاتن‌ها به یکی از بنگاه‌های مالی معتبر آمریکا تبدیل شد و طی چند دهه دومین بنگاه دلالی بزرگ آمریکا به شمار می‌رفت. در سال ۱۹۸۸ «ای. اف هاتن» با «Shearson Lehman/ American Express» ادغام شد.

  زندگی شخصی

هاتن در سال ۱۹۰۰ با نخستین همسرش بلانچ هورتون، دختر بانکداری به نام هنری لارنس هورتون ازدواج کرد، اما بلانچ در پی شیوع آنفلوانزای اسپانیایی سال ۱۹۱۸ درگذشت و پسری با نام هالکورت از او به یادگار ماند. هالکورت نیز در ۱۹۲۰  در یک حادثه اسب‌سواری درگذشت.  هاتن در سال ۱۹۲۰ با یکی از وراث جنرال‌فودز به نام مارجوری مریویدر پست ازدواج کرد. اما این ازدواج هم در ۱۹۳۵ در پی خیانت‌های متوالی هاتن به پایان رسید. حاصل این ازدواج دختری به نام نادنیا مارجوری هاتن بود که بعدتر بازیگر شد و تنها عضو مونث هیات‌مدیره «ای. اف هاتن ‌اند کو» بود. هاتن در سال ۱۹۳۶ و در حالی که ۶۰‌ساله بود، با زنی ۲۸ساله ازدواج کرد و در سال ۱۹۶۲ در نیویورک درگذشت.