روزالیا مِرا  بازرگان و کارآفرین اسپانیایی

سال‌ها پس از گشودن نخستین فروشگاه زارا، «ایندیتکس» به عنوان یک کمپانی هلدینگ برای کسب و کار این زوج تاسیس شد. ایندیتکس در حال حاضر متشکل از چند شرکت مد است که زارا سرآمد آنهاست. این کمپانی همچنین مالک خرده‌فروشی‌های برشکا، ماسیمو دوتی، اویشو، پول‌اند بیر، استرادیواریوس و زارا هاوم است. ایندیتکس اکنون بیش از شش هزار فروشگاه در بیش از ۸۶ کشور و بیش از ۱۲۰هزار نیرو دارد. مرا با آن که در ۱۹۸۶ از اورتگا جدا شد، همچنان هفت درصد از این کمپانی را در اختیار دارد.

مرا همچنین سهامی در یک کمپانی دارد که کیت‌های تشخیص اثرانگشت برای نوزادان می‌سازد و نیز یک شرکت دیگر با نام زلتیا که در باب ترکیبات مبارزه با سرطان تحقیق می‌کند.

بر اساس لیست سال ۲۰۱۳ فوربس، مرا با ۶ میلیارد دلار، بزرگ‌ترین کارآفرین زن خودساخته در سطح جهان به شمار می‌رفت. مرا با سیاست‌های محافظه‌کارانه نخست‌وزیر وقت اسپانیا، ماریانو راخوی در راستای محدود کردن سقط جنین مخالفت می‌کرد و نسبت به رویکرد ریاضت اقتصادی دولت در باب برنامه‌های بهداشتی و آموزشی از در مخالفت درآمد. مرا بنیاد پایدیا را برای تعامل با گروه‌هایی که دچار محرومیت اجتماعی هستند، تاسیس کرد. روزالیا مرا در ۱۵ آگوست ۲۰۱۳ درگذشت.