موریس آر. گرینبرگ، مدیرعامل سابق امریکن‌اینترنشنال گروپ

او اکنون رئیس و مدیرعامل یک شرکت خدمات مالی موسوم به «سی. وی. استار» است؛ شرکتی که به پاس موسس ‌ای‌آی‌جی، کرنلیوس وندر استار نام‌گذاری شده است. او در ۱۹۶۰ به‌عنوان معاون به سی‌وی‌استار پیوست و در ۱۹۶۵ به ریاست آن رسید.

گرینبرگ زاده ۴ مه ‌۱۹۲۵ در دهکده گرینویچ نیویورک است. او در جنگ جهانی دوم در عملیات پیاده‌سازی نیروها در نورماندی، آزادسازی اردوگاه داخائو و نیز در جنگ کره حضور داشت. گرینبرگ فارغ‌التحصیل حقوق از دانشگاه میامی در ۱۹۴۸ است.

در ۱۹۶۲ گرینبرگ از سوی موسس‌ ای‌آی‌جی به ریاست هلدینگ آمریکای شمالی این کمپانی رسید و در ۱۹۶۸ استار وی را به جانشینی خود برگزید. گرینبرگ تا ۲۰۰۵ در رأس این کمپانی بود و در این سال از مقام خود کناره‌گیری کرد. او از دوستان نزدیک هنری کیسینجر است.

در ۲۰۰۳ ولادیمیر پوتین در پی برگزاری یک نشست اقتصادی در راستای عادی‌سازی روابط تجاری آن کشور با غرب و لغو لایحه موسوم به «جکسون-ونیک» بود. او از روابط خود با گرینبرگ استفاده می‌کرد تا این لایحه را لغو کند.

گرینبرگ رئیس بازنشسته (با حفظ رتبه) شورای تجاری آمریکا- آسه‌آن بوده و نیز معاونت شورای روابط خارجی و عضویت در کمسیون سه‌گانه بنیاد راکفلر را در سابقه کاری خود دارد. در ۱۹۹۰ شهردار شانگهای، ژو رونگجی او را به عنوان نخستین رئیس شورای مشورتی رهبران تجاری جهان برگزید و در ۱۹۹۷ شهروند افتخاری شانگهای شد. او عضو هیات مشورتی مدرسه اقتصاد و مدیریت تسینگهوا و شورای مشورتی جهانی بنیاد پژوهشی توسعه چین و بانک توسعه چین است. سایر پست‌ها و جایگاه‌های مدیریتی وی به شرح ذیل شایان ذکر است:

  عضویت در هیات امنای انجمن آسیا از زیرمجموعه‌های دانشگاه راکفلر

  عضو افتخاری هیات امنای موزه هنر مدرن، مرتبط با بنیاد راکفلر

  رئیس سابق و عضو فعلی اتاق بازرگانی آمریکا-کره جنوبی و عضو اتاق بازرگانی چین و آمریکا

  عضو هیات‌مدیره بورس نیویورک

  مدیریت بانک فدرال رزرو نیویورک از ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۵

  معاون و عضو هیات‌مدیره کمیته ملی روابط آمریکا و چین

گرینبرگ در حال حاضر در جایگاه ریاست بر بنیاد استار بر حمایت‌های مالی از نهادهای دانشگاهی، پزشکی، فرهنگی و عمومی نظارت می‌کند. بورسیه تحصیلی موسوم به نام وی از سوی موقوفه آموزشی آمریکا-چین از تحصیل ۱۰ دانشجوی کم‌بضاعت چینی در دانشگاه یونان حمایت می‌کند. در عین حال وی از حامیان حزب جمهوری‌خواه بوده و در کمپین انتخاباتی جمهوری‌خواهان در ۲۰۱۶ وی ۱۰میلیون دلار به جب بوش کمک مالی کرد.