وارد‌کننده اتومبیل‌های گران‌قیمت اروپایی به ایالات متحده در دهه 1950

هافمن در ۱۲ نوامبر ۱۹۰۴ در وین به دنیا آمد. او که تباری یهودی داشت، پیش از آنکه برای اجتناب از آزار و اذیت نازی‌ها به آمریکا مهاجرت کند، در اروپا در مسابقات اتومبیلرانی شرکت می‌کرد. فروشندگانی که با هافمن کار می‌کردند، به واسطه وی درخواست‌های خود را برای مدل‌های موجود و نیز تیپ‌های جدید خودرو –که فکر می‌کردند مشتریانشان در بازار رو به رشد پساجنگ آمریکا خواهان آنها خواهند بود-ارائه می‌کردند. به این ترتیب خودرویی مثل مرسدس بنز ۳۰۰ اس ال «گالوینگ»، با فروش ۱۴۰۰ دستگاهی در آمریکا مواجه شد. چنین فروشی نخستین موفقیت برون‌مرزی و مهم برای مرسدس بنز به شمار می‌رفت و پیش‌بینی مبتکرانه هافمن را به اثبات رساند.

از ۱۹۵۰ به مدت سه سال هافمن وارد‌کننده و توزیع‌کننده محصولات فولکس واگن در شرق آمریکا بود. او همچنین واردات و انحصار توزیع خودروهای بی‌ام‌و را از میانه دهه ۶۰ تا فروش کسب و کار خود در ۱۹۷۵ به بی‌ام‌و آمریکای شمالی، در دست داشت.

تولید اسپیدستر ۱۹۵۵ پورشه ۳۵۶، در نتیجه این پیشنهاد هافمن روی داد که یک مدل ارزان‌تر و مسابقه‌ای پورشه ۳۵۶ در آمریکا با استقبال خوبی مواجه خواهد شد. در عین حال باید اذعان داشت که برخی از فروشندگان در آمریکا که با هافمن همکاری داشتند نظیر لیک آندروود و تیم مهندسی خودرو وی و نیز دیک دبیاس بر هافمن تاثیر زیادی گذاشتند.

طراحی خانه معروف ماکس هافمن در نیویورک و چیدمان داخلی آن توسط معمار معروف آمریکایی، فرانک لوید رایت صورت گرفته و نمایشگاه اتومبیل جگوار هافمن در منهتن نیز اثر دیگری از این معمار پرآوازه است.  هافمن در ۹ اوت ۱۹۸۱ درگذشت اما یک سال پس از آن بیوه وی، ماریون اُ. هافمن بنیادی غیر انتفاعی و خیریه را به یاد وی در وست هارت فولدِ کنتیکت تاسیس کرد.  این سازمان غیر دولتی در زمینه کمک‌های آموزشی، درمانی و هنری فعالیت دارد و در ۲۰۱۳ دارایی آن بالغ بر ۶۰ میلیون دلار برآورد شد.