هربرت آستین، طراح و سازند ه آستین‌موتور

آستین در هشتم نوامبر ۱۸۶۶ در لیتل میسندن باکینگهام‌شایر در خانواده‌ای کشاورز زاده شد، اما خانواده چهار سال بعد به یورک‌شایر نقل مکان کردند و آستین در آنجا به مدرسه دستورزبان روترهام و در ۱۸۴۴ همراه با دایی خود که در ملبورن زندگی می‌کرد به استرالیا رفت تا همراه با دایی خود در یک شرکت مهندسی در شمال ملبورن کار کند. دو سال بعد به شرکت «آلکس. کووان‌اندسانز» که در زمینه تجهیزات پرینت کاغذی و ... فعال بود پیوست. بعدتر نیز با شرکتی که در زمینه تولید دیگ‌های بخار لکوموتیو و تجهیزات کاوش معادن طلا فعال بود، همکاری خود را آغاز کرد. آستین برای افزایش مهارت‌های خود به آموزشگاه هنر هوثام در ملبورن رفت و در همین دوره بود که طرحی برای ساخت یک پل‌شناور بر روی رودخانه یارای ملبورن ارائه کرد اما پذیرفته نشد.

در ۱۸۸۷ به ریاست یک کارگاه مهندسی منصوب شد که ماشین‌های پشم‌چینی گوسفند تولید می‌کرد. آستین در ۱۸۹۳ به انگلستان بازگشت تا در بیرمنگهام کارخانه‌ای برای تولید ماشین‌های پشم‌چینی راه‌اندازی کند اما از آنجا که این نوع ماشین کاربرد فصلی داشت کارخانه در دوره‌های کساد، به تولید دوچرخه روی آورد. هربرت آستین بعدتر به تولید اتومبیل در دو نوع متفاوت سه‌چرخ پرداخت.

در ۱۹۰۵ او با کمک برادرش تولید اتومبیل را توسعه داد و سرمایه‌ای بالغ بر ۴ میلیون پوند (به‌ارزش امروز) به‌دست آورد. او اکنون در پی آن بود تا بتواند ایده خود در باب راه‌اندازی یک کارخانه جدید تولید خودرو را تحقق بخشد و به این ترتیب توانست یکی از بزرگ‌ترین خودروسازهای جهان را در ناحیه لانگ‌بریج تاسیس کرده و در آنجا هفت مدل متفاوت اتومبیل تولید کند. طی نخستین جنگ‌جهانی آستین، تسلیحات تولید می‌کرد و دهکده‌ آستین را در «تروس‌گرین» برای کارگران خود ساخت. طی سال‌های ۱۹۳۱ و ۱۹۳۳ خودروهای «آستین ۱۲/ ۶ و آستین ۱۲/ ۴» تولید شد.

از ۱۹۱۸ تا ۱۹۲۴ او عضو محافظه‌کار پارلمان بود و در ۱۹۳۶ به‌عنوان بارون آستین لانگ‌بریج در شهر بیرمنگهام رسید. او در ۱۹۳۷ از دانشگاه بیرمنگهام دکترای حقوق دریافت کرد. لرد‌آستین در ۲۳ می‌۱۹۴۱ در بیرمنگهام درگذشت.