بیلی بوتلین، موسس گردشگاه‌های مدرن

دوران کودکی وی در پی جدایی پدر و مادرش توام با آشفتگی بود. او همراه با مادرش به انگلستان برگشت و آنها به خانواده مادرش در بریستول پیوستند که در کار نمایش سیرک بودند و بوتلین هم همراه با مادرش در سفرهای مختلف حضور داشت. پس از ازدواج مجدد مادرش به کانادا رفت و در جنگ جهانی اول در ۱۹۱۵ داوطلب خدمت در ارتش شد. پس از جنگ درحالی که تنها ۵ دلار داشت به انگلستان بازگشت و به دایی خود، مارشال هیل در بریج واتر پیوست که یک نمایشگر سیرک بود. او از هیل یک دکه خرید و آن را با موفقیت اداره کرد. سپس به لندن برگشت و در المپیا، بیرون از سیرک کریسمس غرفه‌ای راه‌اندازی کرد این بار با موفقیت زیادی مواجه شد و توانست از مادر مطلقه خود در کانادا بخواهد تا نزد وی بیاید.

 اسب دوانی تفریحی و پارک‌های تفریحی

در ۱۹۲۷ در شهر بندری اسکگنس یک پارک تفریحی راه‌اندازی کرد و در ۱۹۲۸ امتیاز انحصاری فروش ماشین‌های برقی در اروپا را به دست آورد. بوتلین در ۱۹۳۲ محوطه نمایشی دیگری را افتتاح کرد و یک سال بعد موفق به تاسیس یک باغ‌وحش شد و طی دهه ۳۰ پارک‌های تفریحی بسیاری را تاسیس کرد.

در ۱۹۳۶ نخستین تفریح‌گاه تعطیلات خود را در نزدیکی اسکگنس به روی علاقه مندان گشود و آگهی آن را به قیمت ۵۰۰ پوند در دیلی اکسپرس منتشر کرد که در آن از مردم خواسته می‌شد برای اقامت یک هفتگی ثبت‌نام کنند و از آن پس تفریح‌گاه‌های دیگری نیز از سوی وی راه‌اندازی شد.

طی جنگ جهانی دوم تفریح‌گاه‌های وی به‌عنوان اردوگاه‌های آموزشی و سایر نهادهای مرتبط با ارتش بریتانیا مورد استفاده قرار گرفت. پس از جنگ تفریح‌گاه‌های خود را تعمیر و از نو راه‌اندازی کرد و حتی تفریح‌گاه‌هایی در ایرلند و باهاما نیز تاسیس کرد.

بوتلین سه بار ازدواج کرد و ۶ فرزند داشت. وی در ژوئن ۱۹۸۰ در جرسی درگذشت.