وقایع 15 بهمن 57

* شورای انقلاب برای بررسی نخست‌وزیری مهندس بازرگان و گرفتن جواب قطعی و سایر مذاکرات تشکیل جلسه داد. درجلسه شورای انقلاب مقرر شد مراسم معارفه مهندس بازرگان بعد ازظهر شانزدهم بهمن ماه در آمفی تئاتر مدرسه رفاه برگزار شود.

* شاپور بختیار در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت: درهای مذاکره با آیت‌الله خمینی همچنان باز است. جمهوری اسلامی برای من مجهول است. وی افزود که من نه با شاه و نه با [امام] خمینی سازش نمی‌کنم و اجازه تشکیل دولت موقت را به او [امام خمینی] نمی‌دهم. کسانی را که جنگ داخلی راه بیندازند، تیرباران می‌کنم.

* خبرگزاری پارس (ایرنا) اعلام کرد: دویست نفر از وزرای سابق، معاونان وزارتخانه‌ها، بعضی از مدیران بخش‌خصوصی، استانداران و حتی مدیران کل از طرف دولت ممنوع‌الخروج شده‌اند.

* کارکنان نخست‌وزیری برای پشتیبانی از مبارزات ملت مبارز ایران، اعتصاب کردند.

* ارتشبد جم در لندن اظهار کرد: فقط تفاهم رهبران مذهبی با ارتش می‌تواند بحران را حل کند.

*روزنامه‌های وقت اعلام کردند که برای نخستین بار در تاریخ نظام بانکی کشور برداشت سپرده و پس‌انداز محدود شد.

*رسانه‌ها خبر دادند که قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری خرید اسلحه از آمریکا لغو شده است. در ادامه لغو قراردادها،  علی اردلان وزیر وقت اقتصاد، هفتم فروردین ماه ۱۳۵۸ گفت که ایران از خرید ۱۰ میلیارد دلار جنگ‌افزار از بریتانیا شامل ۱۳۰۰ تانک چیفتن مخصوص موسوم به «شیر ایران» صرف‌نظر کرده است. احمد مدنی وزیر دفاع ایران نیز همان روز اعلام کرد که ایران قصد دارد برخی سلاح‌ها از جمله جنگنده‌های رهگیر اف-۱۴ آ تامکت را به آمریکا بفروشد. این ایده را ابراهیم یزدی مطرح کرده بود با این توجیه که این جنگنده‌های رهگیر را شاه برای خشنودی و پرکردن حساب کمپانی‌های آمریکایی خریده است. اما در واقع این خرید برای مقابله با تهدید بمب‌افکن‌های راهبردی توپولف ۱۶ و موشک‌های کروز آنها، توپولف ۲۲ نیروی هوایی عراق و جنگنده‌های شناسایی میگ ۲۵ آر بی شوروی بود که از ارتفاع بالا از پایگاه‌های نظامی ایران عکسبرداری می‌کردند و در اختیار متحدانشان عراق و هند قرار می‌دادند.