ممبینی گفت: اصناف در دوره شیوع کرونا آسیب بسیار زیادی متحمل شدند، به‌طوری که در اسفند ۹۸ خریدها روی دستشان ماند و با کاهش ارزش پول ملی و افزایش نرخ ارز توان اصناف در انبار، نگهداری و خرید جدید کاهش یافت، با این وجود کارنامه خوبی از ابتدای شیوع کرونا در ارتباط همکاری با دستگاه بهداشتی کشور و رعایت پروتکل‌ها داشتیم.

او ادامه داد: با توجه به آسیب جدی که نمایشگاه‌های عرضه مستقیم بر اصناف وارد می‌کردند نیز تلاش کردیم تا امسال برگزاری این نوع از نمایشگاه‌ها ممنوع شود و در کمیته کرونا، برخی از نمایشگاه‌های تخصصی را هم زیرسوال بردیم که وزارت بهداشت نیز حمایت کرد و ایراد نمایشگاه‌های تخصصی در این است که باید بازدید‌کنندگان آن متخصص باشند و نباید موضوعی تخصصی داشته باشند. مثلا در نمایشگاه مبلمان، نباید مردم عادی بروند و نمونه مبل ببینند و سفارش بگیرند بلکه باید اعضای تخصصی این صنف حضور داشته باشند. رئیس اتاق اصناف ایران تصریح کرد: در مقابل ممنوعیتی که برای برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم گرفتیم باید خدماتی به مردم بدهیم تا نیاز آنها با قیمت پایین تامین شود. به این ترتیب به‌دنبال شکل‌گیری نمایشگاهی به وسعت ایران هستیم و از اتحادیه‌ها نیز می‌خواهیم ضمن مشارکت در جشنواره، نظارت خود بر واحدهای صنفی را بیشتر کنند تا آرامش بازار حفظ شود.

وی بیان کرد: اتحادیه‌ها باید برنامه مدونی برای بازار اسفند داشته باشند و هرچه اینجا تصویب شود به کل کشور تسری می‌دهیم و در این حوزه باید جذابیت این طرح برای فروشندگان و مشتری نیز بالا باشد تا در سال‌های بعد نیز این روال ادامه یابد.

ممبینی گفت: ما معتقد هستیم که این ظرفیت در اصناف وجود دارد و آنچه اهمیت دارد این است که بتوانید واحدهای صنفی را نسبت به مزیت برگزاری این جشنواره توجیه کنید و این جشنواره از یکم اسفند برگزار می‌شود و برای این طرح باید تبلیغات و بروشورها آماده شود و به اطلاع عموم برسد.