منوچهر اسبکوه افزود: با توجه به اینکه در راستای اجرای محدودیت‌های کرونایی از اول آذرماه اکثر گروه‌های شغلی تعطیل بود، صاحبان اصناف گلایه‌های زیادی داشتند و معتقدیم که این گلایه‌ها بحق است چون با تعطیلی واحد کسب‌وکارشان معیشت و اقتصاد زندگی آنها با مشکل مواجه شده است.

وی تصریح کرد: از آنجا که اغلب این واحدهای صنفی به‌صورت استیجاری است و صاحبان مغازه‌ها گذشتی برای عدم پرداخت اجاره مغازه خود ندارند، اغلب کسبه و بازاریان بدون داشتن درآمد برای پرداخت این اجاره‌ها مشکل دارند.

اسبکوه ادامه داد: چون اعمال محدودیت‌ها منجر به تعطیلی واحدهای صنفی می‌شود صاحبان واحدها توان پرداخت کرایه مغازه و چک‌های بدهی خرید کالا را ندارند به همین منظور تنها انتظارشان این است که حداقل دولت از آنها حمایت کند.

رئیس اتاق اصناف لرستان در ادامه ضمن قدردانی از تمام نیروها و بازرسان اصناف از اجرای ۹۵ درصدی اعمال محدودیت‌های کرونایی در ۲ هفته اخیر خبر داد و گفت: در جریان بازرسی‌ها در شهرستان خرم‌آباد تعداد هفت هزار و ۶۴۹ تذکر شفاهی و تعداد ۱۹۸ اخطار پلمب داده شد و متاسفانه تعداد ۱۰۷ واحد صنفی که به محدودیت‌ها بی‌توجهی کردند پلمب شدند. وی گفت: در طرح محدودیت‌های جدید که از روز شنبه یکم آذر ماه در سراسر کشور آغاز شد تمام کسبه و بازاریان مرکز لرستان به خوبی همکاری کردند و با توجه به وضعیت قرمز شهرستان خرم‌آباد تمام مشاغل موردنظر فعالیت خود را تعطیل کردند. وی افزود: اصناف استان در طرح‌های قبلی ایجاد محدودیت نیز به خوبی با ستاد مبارزه با بیماری کرونا همکاری کردند، وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اصنافی که فعالیت آنها مجاز اعلام شده است، بسیار مطلوب گزارش شده و تخلف چشمگیری در این زمینه به چشم نخورده است.