افزایش 182 درصدی سرمایه «شیران» از محل تجدید ارزیابی

دنیای اقتصاد_اصفهان: سعید زرندی، مدیرعامل شرکت صنایع سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران (سهامی عام) با حضور در این مجمع ضمن ارایه گزارشی در خصوص عملکرد ۷ ماهه سال مالی شرکت اظهار داشت: در تولیدLAB ، ۶۷ هزار ۴۷۶  تن تولید داشته‌ایم که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته تفاوت چندانی نداشته است. همچنین تولید NP حدود ۱۰۰ هزار و ۳۶۰ تن و تولید HAB در طول هفت‌ماهه سال مالی جدید ۳ هزار و ۶۱۱ تن بوده است.

وی افزود: درمجموع ۷ ماهه سال اخیر میزان درآمد شرکت ۵ هزار و ۲۲۴ میلیارد تومان بوده درحالی‌که در مدت مشابه سال قبل این رقم ۳ هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان بوده است. ضمن اینکه ازنظر میزان تولید هم ۱۰۵ هزار تن مدت مشابه سال پیش به ۱۳۴ هزار تن رسیده است. همچنین میزان فروش ۲۳۰۰ تن در بازار داخل و ۲۸۰۰ تن صادرشده است. علاوه بر این میزان سود سازی شرکت در ۷ ماهه سال قبل ۱۲۴۲ میلیارد تومان بود که طی ۷ ماه اخیر این مورد به ۲۱۴۹ میلیارد تومان رسیده است که رشد ۷۳ درصدی را نشان می‌دهد؛ بنابراین ۹۳ درصد هدفی که پیش‌بینی کرده بودیم، تحقق‌یافته است.

وی ادامه داد: در کل سال ۱۴۰۱ رشد بسیاری نسبت به ۱۴۰۰ داشته‌ایم، ادامه داد: مجمع برای هر سهم در سال ۱۴۰۰ برای هر سهم ۱۵۸ تومان سود ساخته بودیم و امروز در شش‌ماهه ابتدایی سود ۱۰۵ تومانی محقق شده و اگر مشکلی پیش نیاید تا پایان سال مالی به حدود ۲۰۰ تومان برسیم.

زرندی گفت: با همه مشکلات بورس سه شاخص را به‌عنوان مبنای مقایسه اعلام می‌کنم. رشد و بازدهی یک‌ساله خانواده مواد شیمیایی ۲۸ درصد بوده و شاخص کل ۳۶ درصد بوده است. این در حالی است که شاخص «شیران» ۵۶ درصد رشد داشته و بالاتر از شاخص کل حرکت کرده‌ایم؛ رشد فروش محصولات طی ۶ ماهه اول سال مالی جاری نسبت به مدت مشابه سال مالی گذشته ماحصل تنوع‌بخشی به روش‌های فروش محصولات و نیز تمرکز بر توسعه بازارهای هدف در حوزه فروش داخلی و صادراتی بوده است که ادامه همین روند نویددهنده ارتقاء مستمر ارزش فروش محصولات و درآمدهای سال مالی جاری خواهد بود.

زرندی افزود: ما موضوع دو برابر کردن LAB و رسیدن به عدد ۱۰۰ هزار تن را برای سال ۱۴۰۲ تعیین کرده بودیم که می‌تواند ۲ هزار میلیارد تومان سود عملیاتی شرکت را افزایش دهد. در این خصوص تمام قراردادهای عمده برای تامین تجهیزات ازجمله ترانسفورماتورها، دیزل ژنراتورها، مبدل حرارتی، راکتورها و ... بسته‌شده است؛ بنابراین بیش از ۷۸ درصد قراردادها منعقدشده و تا ۳۰ درصد پرداخت کل نیز انجام‌شده است. پایان مردادماه تمام ابزارهای دقیق که مشتمل بر ۲۲ آیتم ریز هستند را به قرارداد خواهیم رساند. به‌طورکلی طرح ۴۳ درصد طرح پیشرفت کرده است و باوجوداینکه تحریم‌ها به‌هرحال در کاهش سرعت کار موثر هستند، انتظار می‌رود تا پایان سال این طرح اجرایی شود.