رئیس اتاق ایران و خراسان رضوی متذکر شد: امروز اقتصاد کشور نه از منظر سیاست داخلی و نه در بحث سیاست خارجی، حرف اول را در کشور نمی‌زند و اولویت نخست هم نیست. همه این مسائل باعث می‌شود تا کشور به سراشیبی بحران فرو افتد و رتبه آن در شاخص‌های جهانی، مکرر تنزل یابد.

شافعی از نظام قیمت‌گذاری به عنوان یکی از موضوعات مهم و پُرچالش این روزها یاد کرد و گفت: بسیاری از تصمیمات در قالب شعار کنترل تورم مطرح می‌شود اما غایت آن رشد بهای تمام ‌شده تولید بوده است. آیا منطقی‌ است در حالی که قیمت نهاده‌های تولیدی افزایش می‌یابد، در ادامه زنجیره تولید، به صنعتگر و تولیدکننده دستور داده شود تا قیمت را ثابت نگاه دارد؟ اصلا در چنین شرایطی، تولید ممکن و مقرون به صرفه خواهد بود؟

شمس‌الدین حسینی، رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس نیز در بخشی از این نشست گفت: قوانین مربوط به بخش تولید همچون قانون رفع موانع تولید، بهبود مستمر محیط کسب و کار و قانون حداکثر استفاده از توان تولید، باید در اولویت باشد. نوع گزارش نظارتی که اتاق بازرگانی در این زمینه می‌دهد نیز با نوع نظارت‌های مرکز پژوهش‌های مجلس باید متفاوت باشد. نوع گزارش مرکز پژوهش‌ها، علمی است. حال آنکه گزارش اتاق باید راه را به ما نشان دهد. نماینده اتاق بازرگانی باید به ما بگوید که در اجرای قانون، کدام دستگاه کدام ماده را اجرا نکرده و بهترین بازخورد از نحوه اجرای قوانین توسط دولت را بخش خصوصی می‌تواند به ما نشان دهد.