عزت­‌پور، از مدیران صندوق کارآفرینی امید در این مراسم طرح نهالستان عاری از ویروس کرمانشاه را یکی از آرزوهای شخصی خود در ایجاد مجتمعی با چنین مشخصات در کشور دانست.

 وی امکان تولید انواع نهال‌­های خاص متناسب با اقلیم و مقاوم در برابر آفات، سرمازدگی و کم آبی‌­ها را از ویژگی‌های بارز تولیدات این مجتمع دانست و اظهار امیدواری کرد: تولیدات این مجتمع در منطقه کرمانشاه که سرشاراز استعدادها و مزیت­‌های مختلف رقابتی است، باعث ایجاد رونق باغداری و کشاورزی و نیز پایگاهی در غرب کشور برای تامین نهال­‌های مختلف باغداران شود.

وی همچنین از مجموعه مدیریت و کارکنان صندوق استان در حمایت از کارآفرینان در به ثمر رسیدن این طرح‌ها قدردانی کرد .

عظیمی فشی، مدیر صندوق استان نیز در گزارشی از پرداخت ۷۰۵ میلیارد ریال تسهیلات طی یک‌سال گذشته در استان کرمانشاه خبر داد.

 وی گفت: پرداخت این میزان تسهیلات قرض‌الحسنه ۲۱۸۳ فرصت شغلی ایجاد کرده است.

مدیر صندوق استان ادامه داد: تاکنون ۱۷ فقره صندوق خرد محلی در استان راه­‌اندازی شده که ۵۲۰۰ عضو آن عمدتا زنان روستایی هستند و اکنون نیز ۳۰۰ صندوق خرد محلی در حال بررسی است که به شرط راه‌­اندازی ۱۰ هزار زن روستایی در آن عضو خواهند شد و این افراد غیر بانک­‌پذیر می‌توانند از تسهیلات صندوق استفاده کنند.

 عظیمی در ادامه افزود: طرح نهالستان سالم عاری از آفات و بیماری و آزمایشگاه کشت بافت در هلشی بخش سرفیروزآباد ۳۲ فرصت شغلی در این منطقه کمتر برخوردار ایجاد کرده است. با راه‌اندازی این طرح، کاهش دوره تولید نهال رقم خواهد خورد و با توجه به تناسب میوه‌های دانه‌­دار با اقلیم استان، محصولات این مجتمع از بازار فروش خوبی برخوردار خواهند شد.