توصیه مهم ابتکار به دولت سیزدهم

معصومه ابتکار  در مراسم تقدیر از برگزیدگان دهمین دور انتخابات زنان کارآفرین برتر با آراء مردمی، اظهار کرد: از میان بیش از ۷۰۰ زن کارآفرین حدود ۲۰۰ نفر یعنی ۱۰۰ زن از شهرها و ۱۰۰ زن از روستاها به عنوان زنان کارآفرین برتر با آراء مردمی انتخاب شدند که خود شبکه ارتباطی خوبی را ایجاد کرده است.

ابتکار این را هم گفت که از جمله رویکردهای معاونت با توجه به سیاست‌های جامع ابلاغی رئیس جمهوری و اسناد بالادستی توانمندسازی اقتصادی زنان در عرصه‌های مختلف بود و ادامه داد: توانستیم این زنان را به شبکه بازاریابی مجازی کالا متصل کنیم و بسیاری از زنان در مهارت‌های مرتبط با بازاریابی موفق بودند.

ابتکار در خصوص دیگر اقدامات این معاونت برای توانمندسازی اقتصادی زنان و دختران، گفت: در این راستا در موضوعات مختلف نظیر کشاورزی، توانمندسازی زنان روستایی برای تولید محصولات سالم، توانمندسازی تعاونی‌ها و صندوق‌های خرد و... اقداماتی انجام دادیم و چندین تشکل برای توان افزایی و آموزش تسهیل گران حوزه کارآفرینی داشتیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با اشاره به کمپین‌ "زنان نسل تحریم" در این معاونت، گفت: از جمله اقدامات معاونت امور زنان حمایت از کمپین‌های مختلف نظیر کمپین زنان نسل تحریم بود که در آن زنانی که توانسته بودند با تحریم‌ها مقابله کنند معرفی می‌شدند. مجموعا رویکردهای جامعی در قالب شاخص‌های عدالت جنسیتی و برنامه ارتقاء وضعیت زنان داشتیم که اجرایی شد و به نتیجه رسید.

وی با اشاره به برنامه "معرفی زنان کارآفرین برتر"، تصریح کرد: معرفی زنان کارآفرین برتر با آراء مردمی فرصتی برای زنان کارآفرین بود تا معرفی شوند و مردم آنها را بشناسند و بتوانند بهتر کار کنند. این آخرین دوره است. ان شاء الله در دولت آینده این حرکت ادامه یابد و در بخش غیر دولتی هم شاهد روند شناسایی زنان کارآفرین باشیم.

ابتکار گفت: اینکه زنان ما با وجود تحریم‌ها و سخت‌ترین جنگ اقتصادی بی‌سابقه در کشور و کرونا که اشتغال را چند برابر دشوارتر کرد و فضای ناامیدی که جنگ روانی آن را ایجاد کرده است، با عزم و اراده‌ای که برگرفته از اعتقادات درونی آنها است و با تمام توان در عرصه‌اند و فعالیت اقتصادی را کنار نگذاشته‌اند، الگوی موفقی از تاب آوری و صبر و استقامت برای جامعه‌ هستند.

وی در پایان سخنان خود این را هم گفت که امیدوارم دولت آینده از این "سرمایه اجتماعی" شکل گرفته استقبال و این برنامه استمرار یابد تا همواره از زنان سرپرست خانوار و یا زنانی که در حال فعالیت اقتصادی برای کمک به خانواده هستند، حمایت کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.