صنایع باید مسوولیت‌پذیری اجتماعی داشته باشند

حسین‌پور افزود:  هر چند استان صنایع خوبی دارد اما سودی در این زمینه ندارد، از آب این سرزمین استفاده می‌کنند اما صنایع آنچنان نسبت به مسوولیت‌پذیری اجتماعی خود عمل نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه هر جا نیاز است، باید صنایع ورود پیدا کنند و مشارکت داشته باشند، افزود: در طرح‌های محرومیت‌زدایی لازم است صنایع مشارکت بیشتری داشته باشند.

 وی درباره بودجه استان گفت: بودجه آن‌طور که باید به خراسان‌شمالی تعلق نگرفته است. استان باید در شاخص‌ها به حق خود برسد. حسین‌پور با بیان اینکه اکنون اعتبارات استان در سال ۱۴۰۰به ۱۷۶۰میلیارد رسیده است، افزود: با شاخص‌های مختلف همچون راه روستایی، محرومیت‌زدایی، آب روستایی و توازن منطقه‌ای تلاش داریم این میزان بودجه محقق شود.  وی در ادامه به معدن آبلاغ اشاره کرد و گفت: اکنون فضا برای مطالعه ایمیدرو مهیا شده است. چند شرط برای ایمیدرو گذاشته‌ایم و گفته‌ایم حتما باید همزمان با مطالعه بهره‌برداری نیز انجام شود. وی افزود: در این زمینه لازم است شرکت تعاونی منطقه‌ای شکل گیرد و مردم سهم برابر از این موضوع داشته باشند.

نماینده اسفراین در مجلس با بیان اینکه نباید حتی یک کیلوگرم مواد خام از اسفراین خارج شود و لازم است فرآوری انجام گیرد، افزود: تاکید داشته‌ایم این شروط لازم‌الاجرا است و محکم پای این خواسته ایستاده‌ایم. وی درباره چهار‌خطه شدن محور بجنورد به اسفراین نیز گفت: این طرح موضوع مهم و دغدغه این روزهای ماست.  وی با بیان اینکه این محور خطرات بسیاری دارد، افزود: این طرح در دو قطعه ۱۰ کیلومتری ساخته خواهد شد. اکنون قطعه ۱۰ کیلومتری اسفراین به بجنورد با ۸۰ میلیارد تومان اعتبار به مناقصه رفته است و امیدواریم طی ۱۸ ماه به اتمام برسد. حسین‌پور در ادامه گفت: برای راه‌آهن اسفراین نیز تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است اما ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر برای این طرح لازم است.  وی اظهار امیدواری کرد: برای این طرح از ماده ۵۶ استفاده و از دولت تسهیلات گرفته شود. وی افزود: یکی از اشکالات بزرگ استان ما نبود راه‌آهن و فرودگاه است، بارها سرمایه‌گذاران مختلفی دعوت کرده‌ایم اما نبود زیرساخت مشکلات ما را در جذب سرمایه‌گذار افزایش داده است. 

وی در ادامه به الحاق قوچان و درگز اشاره کرد و گفت: به‌طور رسمی موضوع الحاق مطرح نشده است اما لازم است این اتفاقات بیفتد. تمایلات در خصوص الحاق قوچان و درگز از سوی خراسان‌رضوی وجود دارد. وی در ادامه به مشکل آب در اسفراین اشاره کرد و گفت: در این شهرستان ۲۱۷ قنات داریم که نیاز به لایروبی دارند. سد اسفراین نیز از محل‌های تامین آب است که متاسفانه به‌دلیل مشکلات صرفا ۱۱ میلیون مترمکعب ذخیره از ۴۸ میلیون مترمکعب سد انجام می‌شود.