داود بهبودی به عملکرد هشت ساله دولت تدبیر و امید در آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و افزود: در هفته‌های اخیر، بعد از سال‌ها انتظار، تلاش، پیگیری و بهره‌برداری رسیدن آزادراه سهند- تبریز بودیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با بیان اینکه جاده تبریز- اهر که جزو مطالبات جدی مردم بود، تقریبا در مرحله بهره‌برداری قرار گرفته است، افزود: بیش از ۸۰ درصد از باند دوم جاده بستان آباد- سراب نیز به بهره‌برداری رسیده است.

وی آزادراه مرند- تبریز- بازرگان را جزو حلقه‌های مفقوده محور ترانزیتی آسیا- اروپا دانست و گفت: قطعه مرند- تبریز این آزادراه توسط پیمانکار در حال اجرا و قطعه مرند تا سه راهی خوی و ایواوغلی در حال واگذاری به پیمانکار است. سایر قطعات نیز که در آذربایجان غربی قرار دارد با جدیت پیگیری می‌شود.

وی گفت: آزادراه مرند- تبریز- بازرگان یک طرح آزادراهی ۲۵۴ کیلومتری بسیار مهم است که می‌تواند در محور ترانزیتی کشور و منطقه شمال غرب نقش موثری ایفا کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان افزود: در محور شبستر، قطعه صوفیان-شبستر تکمیل شده و محور شبستر- تسوج نیازمند پیگیری و رفع نواقص است.

وی در ادامه با بیان اینکه پیشرفت محور جدید طرح راه آهن میانه-تبریز با وجود تاخیر بیش از حد انتظار در چند سال گذشته رضایت بخش بوده و تا بستان آباد به بهره‌برداری رسیده است، افزود: اکنون محور بستان آباد تا خاوران در حال اجرا بوده و امیدواریم این محور نیز حداکثر تا پایان دولت به بهره‌برداری برسد.