وی افزود: تحقق این اهداف در توسعه شهرستان نهبندان تاثیر بسزایی خواهد داشت.معتمدیان در ادامه در کنار مردم بودن را از اولویت‌های کار مدیران برشمرد و گفت: مهم‌ترین تکلیف فرمانداران و بخشداران پیگیری مشکلات مردم است و لازم است مدیران با حضور در جمع مردم، اجازه ندهند مشکلات در روستاها باقی بمانند.

استاندار خراسان‌جنوبی تقویت فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها را از برنامه‌های استان برشمرد و اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع، برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز بخشداری‌ها اقداماتی صورت گرفته و به‌زودی این موضوع محقق خواهد شد.

وی در ادامه از سند توسعه نهبندان گفت که در جریان سفر رهبر معظم انقلاب به این شهرستان کلید خورده و متذکر شد: به‌منظور تحقق مفاد این سند و به منظور محرومیت‌زدایی از نهبندان و دیگر شهرستان‌های مرزی استان دستگاه‌های معینی تعیین شده‌اند.

معتمدیان با تاکید بر اینکه به این منظور اقدامات زیادی در استان صورت گرفته، افزود: ۱۵ شاخص اصلی توسعه را احصا کردیم و تلاش بر این است که در تمام این موارد از میانگین کشوری عقب نمانیم.

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: برای رسیدن به این هدف، طرح‌های زیادی پیش‌بینی شده که در تحقق آنها روند فزاینده‌ای داریم اما اقدامات انجام شده کافی نیست و باید کار، شتاب بیشتری بگیرد. 

وی اظهار کرد: با هم‌افزایی همه حوزه‌ها و همراهی مردم، اقداماتی که طی یک‌سال و نیم گذشته صورت گرفته، نتیجه بخش‌تر خواهد شد. 

وی در ادامه از برنامه‌های توسعه‌ای درحال اقدام در استان گفت و تاکید کرد: نصب و راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی خانگی، ساخت مسکن شهری و روستایی، ایجاد سه هزار شغل در زمینه صنایع‌دستی، احداث مجتمع‌های گلخانه‌ای و طرح هاب منطقه‌ای شتر، همه براساس ظرفیت‌های ارزنده استان طراحی و اجرا شده و نقش بسزایی در مدیریت مهاجرت معکوس و ماندگاری جمعیت در مناطق روستایی داشته است.

استاندارخراسان‌جنوبی در ادامه ضمن تشریح وضعیت شهر شوسف درخصوص رفع مشکلات موجود، دستورات لازم را صادر کرد.