سرمایه‌گذاری 200 میلیارد تومانی در همدان

کیوان گردان اظهار کرد: تا امروز بیش از ۲۰۰میلیارد تومان در استان همدان سرمایه‌گذاری انجام شده و برای چند فروسیلیس و تولید شمش منیزیم نزدیک ۱۰۰۰ میلیارد تومان دیگر سرمایه‌گذاری انجام می‌شود.گردان با بیان اینکه شرکت فولاد ویان آهن اسفنجی راه‌اندازی شود، وضعیت استان بسیار خوب خواهد شد، اظهار کرد: فروآلیاژ‌ها کم‌آب‌ترین صنعت هستند. وی در ادامه با اشاره به اینکه همدان جزو اولین استان‌هایی بود که شرکت شهرک‌های صنعتی را تاسیس کرد، ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی 30 شهرک و ناحیه صنعتی در استان همدان مصوب و یک منطقه ویژه اقتصادی و یک شهرک فناوری ایجاد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با اشاره به اینکه نخستین شهرک صنعتی همدان شهرک صنعتی بوعلی بود، گفت: برای ۲۶ شهرک صنعتی استان تامین آب ۵۲۶ لیتر در ثانیه، تامین برق ۱۸۲ مگاوات انجام شده است.وی با بیان اینکه تاکنون یک‌هزار و ۳۰۴ واحد صنعتی و صنفی با اشتغال ۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر ایجاد شده است، افزود: ۱۰ تصفیه‌خانه صنعتی در استان ساخته شده است.

گردان با بیان اینکه هشت ایستگاه آتش‌نشانی و ۶ خودرو در شهرک‌های صنعتی استان مستقر شده است، تصریح کرد: برای دو آشیانه دیگر به زودی خودروی آتش‌نشانی خریداری خواهد شد.وی با بیان اینکه میزان گاز تامین شده در شهرک‌های صنعتی ۱۳۰ هزار مترمکعب است، اظهار کرد: ۱۱۰ کیلومتر شبکه گازرسانی در شهرک‌های صنعتی استان اجرا شده است.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان با بیان اینکه ۵/ ۱میلیون مترمربع آسفالت در شهرک‌های صنعتی استان اجرایی شده است، ادامه داد: بهره‌برداری و تکمیل شهرک فناوری همدان در سال ۹۳ انجام شد.وی تصریح کرد: کل اعتبارات شهرک‌های فناوری کشور را از صنایع کوچک دریافت کرده و شهرک فناوری را به بهره‌برداری رساندیم.گردان با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی همدان راکد مانده بود، به‌طوری که کار آن در حد تملک زمین و دیوارکشی انجام شده بود، ادامه داد: اکنون منطقه اقتصادی جهان‌آباد به نقطه خوبی رسیده و راه دسترسی که به‌دلیل عبور راه‌آهن از بین رفته بود، در نقطه دیگری ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار در کشور شهرک صنفی در همدان تاسیس شد، ادامه داد: ۴۰۰ واحد برای شهرک صنفی در حال ساخت است. مدیرعامل شهرک‌های صنعتی همدان با بیان اینکه به دنبال تبدیل شهرک صنفی همدان به مرکز هاب منطقه‌ای هستیم، اظهار کرد: با همفکری صنوف طرحی ریخته شده تا مردم برای خرید مایحتاج خود را با حضور در شهرک صنفی تهیه کنند. وی با اشاره به اینکه شهرک بنکداران تا شهریور سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، ادامه داد:  برای نخستین بار ۸۰ مغازه فروش مبلمان در شهرک صنعتی ملایر ۲ در حال ساخت است.

گردان با بیان اینکه خوشه صنعتی پوشاک کردآباد سال گذشته خوشه نمونه ملی کشور شد، تصریح کرد: ۴۰۰ کارگاه در کردآباد وجود دارد که با سری‌دوزی پوشاک تولید می‌کنند.وی با بیان اینکه خوشه کردآباد به یک خوشه صادرات‌گرا تبدیل شده است، افزود: برندی در رابطه با کردآباد نبود که بعدها برندی ثبت شد تا همه زیر پوشش آن فعالیت کنند و سیستم کدینگ برای واحد‌های تولیدی کردآباد تعریف شد.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان درباره هدایت به بازار‌های هدف صادراتی افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی استان توانست پاویون‌های اقتصادی بگیرد و هیات‌های تجاری را برای حضور در نمایشگاه‌ها اعزام کند. وی با بیان اینکه استان همدان در نمایشگاه عراق دو نوبت و یک نوبت در نمایشگاه world food روسیه حضور داشت، تصریح کرد: صادرات واحد‌های تولیدی شهرک‌ها در سال ۹۶ استان ۱۹۶ هزار تن بوده در ۱۰ ماه سال ۹۷ به ۸۰۲ هزار تن رسیده است. گردان با اشاره به اینکه طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی در همه بخش‌های استان همدان شکل گرفته است، تصریح کرد: عراقی‌ها را بدون پرداخت یک ریال وام به همدان آوردیم.

وی با بیان اینکه تا ابتدای سال ۹۲ در استان همدان ۴۱۷ هکتار زمین واگذار شده بود که اکنون به ۷۵۰ هکتار رسیده است، تصریح کرد: تا ابتدای سال ۹۲ در مدت ۲۸ سال میزان برق تامین شده در شهرک‌های صنعتی استان ۱۰۰ مگاوات بوده که اکنون به ۱۸۲ مگاوات رسیده است.مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان افزود: تعداد واحد‌های به بهره‌برداری رسیده تا سال ۹۲ در استان همدان ۵۶۴ بوده که اکنون به بیش از یک‌هزار مورد رسیده است.