غلامرضا شریعتی اظهار کرد: مدیران استانی در تمامی جلسات قرارگاه فرماندهی اقتصادی باید حضورداشته باشند، اگر حضور نداشته باشند به نشانه نبود صلاحیت آنها در مسوولیتی است که دارند. وی گفت: اگر مدیران به‌صورت مستمر در جلسات قرارگاه حضور نداشته باشند، باید گزارش حضور نیافتن آنها از سوی معاونت اقتصادی به استاندار اعلام شود. وی هدف از تشکیل قرارگاه فرماندهی اقتصادی خوزستان را مدیریت نوسانات قیمت در بازار اعلام کرد و افزود: با برگزاری این جلسات به دنبال ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها برای کنترل قیمت‌ها هستیم. استاندار خوزستان با بیان اینکه اکنون شرایطی به‌وجود آمده که مجبور شده‌ایم برای اداره اوضاع، دست به اقداماتی فراتر از مسائل قانونی بزنیم، اظهار کرد: متاسفانه اقداماتی که در حوزه اقتصاد و بازار انجام می‌شود بدون هماهنگی با این قرارگاه است و این موضوع باعث شده که شاهد چندنرخی شدن کالا در استان باشیم.

شریعتی در ادامه با بیان اینکه گرانی‌ها باعث شده سرانه مصرف پروتئین مردم کاهش جدی داشته باشد، افزود: بعدها عوارض این موارد بر فرزندان ما ایجاد می‌شود. وی درخصوص افزایش تعداد عاملان توزیع گوشت قرمز و مرغ در خوزستان گفت: این اقدام خوبی از سوی قرارگاه اقتصادی بوده و باید دسترسی به کالاهای با نرخ دولتی برای مردم آسان‌تر و نظارت بر آنها نیز بیشتر شود. شریعتی با بیان اینکه باید اثربخشی توزیع و عرضه گوشت و مرغ در خوزستان میان مردم دیده شود، افزود: مردم باید از مراکز توزیع گوشت و مرغ اطلاع داشته باشند، این کار باعث می‌شود که جو روانی جامعه آرامش داشته باشد.

وی با اشاره به اقدام برخی سازمان‌ها و اداره‌های مرتبط با ستاد تنظیم بازار گفت: توزیع بیش از حد نیاز در شهرهای کوچک با عنوان مناطق محروم، اقدام اشتباهی بوده که افزایش قیمت و فاسد شدن گوشت را به دنبال دارد. معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خوزستان با بیان اینکه از اکنون باید التهاب و تقاضای شب عید را مدنظر قرار دهیم، گفت: اگر از اکنون به فکر نباشیم و هماهنگی‌های لازم را برای تامین کالا انجام ندهیم، آن زمان در شرایط بحرانی قرار می‌گیریم و این مساله قابل‌قبول نیست.

سیدعلی بحرینی‌مقدم اظهار کرد: جای تعجب دارد که بعد از مدت‌ها همچنان در بحث توزیع مرغ و گوشت در بازار استان با مشکل مواجه هستیم و نارضایتی‌هایی در این زمینه وجود دارد.معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خوزستان تصریح کرد: باید در درون استان با خردجمعی بهترین روش را برای توزیع و نظارت این کالای محدود داشته باشیم. در این زمینه انتظار است با توجه به تشکیل قرارگاه فرماندهی اقتصادی استان، اگر مصوبه‌ای در این قرارگاه درخصوص تامین و توزیع کالا مصوب می‌شود، آن را اجرایی و پایش کرد.بحرینی‌مقدم با اشاره به نزدیک بودن بازار شب عید اظهار کرد: شرایط تامین کالا در استان خوب است اما یک ماه دیگر بازار شب عید را پیش‌رو داریم و باید از اکنون التهاب و تقاضای شب عید را مدنظر قرار داد، زیرا اگر این هماهنگی اکنون ایجاد نشود، آن زمان در شرایط بحرانی قرار می‌گیریم و این مساله قابل‌قبول نیست.

وی با بیان اینکه باید رویه‌های تامین کالا در استان اصلاح شود، ادامه داد: باید پیشنهادهایی را در سطح ملی ارائه دهیم تا بتوانیم منابع بیشتری از سطح ملی جذب کنیم و شرایط تامین کالا و همچنین فعالیت بنکداران استان را مهیا کنیم. معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: وقتی قیمت کالا افزایش پیدا کرده و نیاز به سرمایه در گردش در بنکداران و توزیع‌کنندگان عمده وجود دارد، برای اینکه بتوانیم تامین نقدینگی کنیم، درخواست داریم تا از محل کمک‌های فنی اعتباری، تسهیلات ارزان‌قیمت و سرمایه در گردش به بنکداران و توزیع‌کنندگان عمده کالا در استان ارائه شود تا برای شب عید دغدغه تامین کالا نداشته باشیم. مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان نیز با بیان اینکه باید نتیجه تلاش دستگاه‌های اجرایی استان در تامین و توزیع کالای اساسی در میان مردم مشهود باشد، گفت: بحث کیفی تامین و توزیع کالا باید مورد ارزیابی قرار بگیرد که تا چه میزان این تامین در سطح جامعه اثرگذار بوده است. امید بن‌عباس اظهار کرد: در این شرایط اقتصادی، نرخ ارز و وضعیت تحریم‌ها، دولت خود را موظف کرده که ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاها تخصیص بدهد، زیرا هدفی دارد و تصمیم گرفته، تا معیشت مردم به سختی نیفتد و ضروریات زندگی مردم به راحتی تامین شود.

وی افزود: دولت به دنبال آن است تا کالای ضروری و مورد نیاز مردم به‌راحتی در دسترس آنها باشد و قیمت‌ها نیز مناسب باشد. در این زمینه گام‌هایی در استان برداشته شده است اما با رصدی که از چند استان هم‌رده خوزستان در کشور انجام شد، متوجه شدیم اقداماتی که در استان در حال انجام است بسیار کمتر از استان‌های دیگر است.