به گزارش «دنیای اقتصاد» فاز نخست این نیروگاه سه‌شنبه گذشته به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری و وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.این نیروگاه سیکل ‌ترکیبی در کیلومتر ۵ جاده بندر شهیدرجایی به بندرعباس واقع شده و بر اساس قرارداد دو جانبه و برای تامین برق منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در استان هرمزگان در شهر بندرعباس در دست احداث است.

مطابق این گزارش، این نیروگاه شامل یک واحد گازی زیمنس با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات که تکمیل شده و یک واحد بخار به ظرفیت ۷۵ مگاوات است. در سال ۹۲ موافقت اصولی برای احداث نیروگاه با مشارکت شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی و نیروگاه مذکور توسط شرکت پروژه و با پیمانکاری شرکت GIC آلمان در زمینی به مساحت ۱۶ هکتار اخذ شد.

سوخت اصلی این نیروگاه گاز طبیعی است و سرمایه‌گذار پس از انعقاد قرارداد خرید برق با شرکت ایمیدرو، عملیات احداث نیروگاه سیکل ترکیبی هرمز را در سال ۱۳۹۴ آغاز کرد.

راندمان کلی نیروگاه ۴۸ درصد خواهد بود و قرارداد EPC این پروژه ۱۰۸ میلیون یورو است که ۴۸ میلیون یورو سهم آورده سرمایه‌گذار و مبلغ ۶۰ میلیون یورو از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی برای تکمیل احداث نیروگاه و افزودن بخش بخار تعیین شده است.