سید مناف هاشمی افزود: گلستان در شاخص‌های فناوری اطلاعات بین استان‌های برتر کشور قرار دارد و کارگروه ویژه تلاش می‌کند که از دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی که در حوزه اشتغال زایی‌ آی‌تی طرح‌هایی را ارائه کرده‌اند، حمایت شود. استاندار گلستان گفت: استان در حوزه اشتغال، مشارکت بانوان و فناوری از استان‌های برتر کشور است و باید نخبگان را شناسایی کنیم و در رشد وتوسعه این بخش‌ها از کمک آنها بهره‌مند شویم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز گفت: بهره‌مندی از ظرفیت شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات و استفاده از توان علمی و نیروی انسانی این بخش برای رفع مشکلاتی همچون اشتغال، آب و رشد اقتصادی کشور کمک موثری است.

رسول سراییان با اشاره به اهداف ایجاد دولت الکترونیک و شبکه ملی دیجیتال گفت: ایجاد شفافیت در تعاملات دولت و مردم یکی از هدف‌های در نظر گرفته شده است.

وی افزود: دولت الکترونیک با ارائه خدمات مطلوب به مردم با حداقل هزینه بالاترین خدمت را به آنها ارائه می‌کند.

سراییان اضافه کرد: فناوری اطلاعات در زمان بسیار کوتاهی می‌تواند حوزه اقتصاد و اشتغال را پویا و به توسعه آن منجر شود.

معاون وزیر ارتباطات به جایگاه استان گلستان در حوزه فناوری اطلاعات اشاره کرد و افزود: گلستان به واسطه ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی همانند نیروی انسانی مستعد و دانشگاه‌های پویا در حوزه توسعه کسب‌و‌کارهای نوپا و اپلیکیشنی در جایگاه خوبی نسبت به دیگر نقاط کشور قرار دارد. وی اظهار امیدواری کرد: بخش خصوصی و حضور آن در نمایشگاه الکامپ منجر به حمایت بخش دولتی در مسیر توسعه این شرکت‌ها شود.