تحول در مدیریت شهری رباط‌کریم

میرزمانی درخصوص عدم درآمدزایی شهرداری از این مناطق و متناسب نبودن سرانه‌های فرهنگی و ورزشی گفت: تاکنون مدیریت شهری از محل ارزش افزوده به‌دلیل وجود کد آبادی هیچ درآمدی نداشته است. این مناطق از کم برخوردارترین نقاط شهر و شهرستان رباط‌کریم به حساب می‌آیند و از لحاظ سرانه‌ها هم با توجه به جمعیت ساکن در این مناطق به هیچ عنوان هیچ سنخیتی وجود ندارد و ساکنان این مناطق به‌شدت از این لحاظ در تنگنا هستند.

شهردار رباط‌کریم از توجه جدی اعضای شورای شهر و مدیریت شهری به مناطق کم‌برخوردار خبر داد و اظهار کرد: نگاه اعضای دوره پنجم شورای شهر و مدیریت شهری در این دوره توجه ویژه به مناطق کم برخوردار و محروم از سرانه‌ها است.

به همین دلیل با همدلی و عزم جدی که بین اعضای شورای شهر و تیم ‌مدیریت شهری وجود دارد تا پایان سال سرای محله، زمین چمن مصنوعی، سالن ورزشی، بوستان و فرهنگسرا در این مناطق ایجاد خواهیم کرد.

میرزمانی با اشاره به ساخت استادیوم ورزشی در منطقه آلارد توضیح داد: استادیوم ورزشی در آلارد در وسعتی به مساحت دو هکتار و با ظرفیت ۲ هزار نفر در حال ساخت است که تاکنون بالای ۵۰درصد پیشرفت داشته است، با تکمیل و راه‌اندازی این استادیوم ورزشکاران و فوتبال دوستان تمام‌نقاط شهر و شهرستان می‌توانند از این ورزشگاه استفاده کنند و ظرفیت خوبی در این منطقه ایجاد خواهد شد.

وی به مشکلات پیش روی مدیریت شهری درخصوص تامین تملک برای ایجاد سرانه‌ها اشاره و اظهار کرد: مشکل اساسی که شهرداری رباط‌کریم در این مناطق با آن روبه‌رو است بحث قولنامه‌ای بودن زمین‌ها است و همین موضوع منجر شده تا تملک زمین برای مدیریت شهری با مشکل مواجه شود، چرا که شهرداری مکلف است که زمین‌های سنددار را تملک کند و به همین دلیل برای تامین سرانه‌ها با مشکل مواجه هستیم، اما این‌قول را به مردم‌ و ساکنان این مناطق می‌دهم که تغییرات ملموسی را مدیریت شهری در ایجاد سرانه‌ها در این مناطق تا پایان سال‌جاری رقم خواهد زد.

میرزمانی به اقدامات پیش روی شهرداری در این مناطق اشاره و تاکید کرد: با توجه به موزائیکی بودن این مناطق سرای محله، زمین چمن مصنوعی و سالن ورزشی سرپوشیده در کیکاور، پرندک و آلارد خواهیم ساخت و این ‌درخواست را از شهروندان عزیز دارم با صبر خود عملکرد مدیریت شهری را نظاره باشند و به‌طور قطع شاهد اتفاقات خوبی در این مناطق خواهند بود.

 وی افزود: اکنون شهرداری اقدامات خود را کلید زده و خیلی از خیابان‌ها و معابر این ‌مناطق که برای هدایت آب‌های سطحی جدول و نهر نداشت در حال جدول‌گذاری هستند و کوچه‌ها و معابری که آسفالت نداشتند در حال آسفالت شدن است.

شهردار رباط‌کریم گفت: هیچ کار موقتی در این ‌مناطق انجام نخواهیم داد که به‌صورت مسکن و کوتاه‌مدت برخی مسائل را پوشش دهد، بلکه کار کارشناسی خوبی از طرف شهرداری صورت گرفته و اعضای شورای شهر در بودجه سال ۱۳۹۷مصوبات خوبی برای رشد این مناطق داشته‌اند.