سعید توکلی در نخستین همایش علمی کاربردی شرکت انتقال گاز ایران که در دانشگاه اصفهان برگزار شد، افزود: این قطعات با تلاش متخصصان داخلی ساخته شده و گویای حرکت آنها به سمت اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان است.وی در ادامه با اشاره به برگزاری نخستین همایش علمی کاربردی شرکت انتقال گاز ایران اظهار کرد: ۴۰۹ مقاله کاربردی به دبیرخانه این همایش رسیده که نشان‌دهنده دانش محور شدن این شرکت است. توکلی با بیان اینکه مدیریت انرژی و محیط‌زیست از محورهای اصلی این همایش است، گفت: لازم است مقاله‌های برگزیده به‌طور جد پیگیری شده و اجرایی شوند. توکلی افزود: مقرر شده دبیرخانه این همایش به‌طور دائمی در شرکت انتقال گاز ایران مستقر و همایش به صورت سه سالانه برگزار شود.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان نیز در این همایش با اشاره به موضوع مدیریت دانش گفت: عوامل انسانی، ارتباط و کاربردی کردن دانش در انتقال دانش نقش اساسی دارد.ایرج سلطانی افزود: در زمینه برخورداری از دانش مشکلی نداریم، بلکه مشکل ما در مصرف دانش و چگونگی کاربردی کردن آن است.مدیر منطقه ۲ عملیات انتقال گاز ایران نیز در این همایش اظهار کرد: این همایش با هدف معرفی خلاقیت‌ها و نوآوری‌های مناطق ده‌گانه شرکت انتقال گاز ایران به مدت دو روز برگزار می‌شود.سیدمجتبی گلستانه افزود: صنعت انتقال گاز از تجهیزات دوار و ثابت و خطوط لوله با فناوری‌های برتر تشکیل شده که نیاز است در جهت خودکفایی و اقتصاد مقاومتی به سمت روش‌های نوین در تعمیر تجهیزات و به روز کردن آنها حرکت کرد.

وی با اشاره به دریافت ۴۱۰ مقاله در این همایش اظهار کرد: همه این مقاله‌ها کاربردی و با توجه به نیازهای فنی شرکت انتقال گاز ایران تدوین شده است. گلستانه یکی از این طرح‌های خودکفایی را نصب و راه‌اندازی توربین در ایستگاه دهق (در ۸۰ کیلومتری غرب اصفهان) اعلام و اضافه کرد: این توربین یکی از ۱۰ طرح پژوهشی برتر کشور به‌شمار می‌آید. وی همچنین با بیان اینکه شرکت انتقال گاز ایران دارای ۱۰ منطقه در کشور است، گفت: منطقه ۲ به مرکزیت اصفهان هفت استان را پوشش می‌دهد و بزرگ‌ترین منطقه به‌شمار می‌آید که ۳۰ درصد توان ماشین‌آلاتی، ۳/ ۱۸ درصد تجهیزات، ۵۱۵۰ کیلومتر خطوط فشار قوی و ۱۸ ایستگاه تقویت فشار شرکت انتقال گاز ایران را در خود جای داده است.نخستین همایش علمی کاربردی شرکت انتقال گاز ایران با شعار «انسان، تجهیز و محیط زیست» در اصفهان برگزار شد.از ۴۰۹ مقاله رسیده به دبیرخانه این همایش، ۶۶ مقاله به‌صورت شفاهی، ۴۴ مقاله به‌صورت پوستر چاپی و ۳۸ مقاله به‌صورت پوستر الکترونیکی ارائه شد.