آشنایی با معروف‌ترین جاده‌های ایران

بنابر اعلام کارشناسان سایت جاده، کشور ایران دارای جاده‌های زیبای بسیاری است که این جاده‌ها از نظر جذابیت‌های گردشگری با نمونه‌های جهانی برابری می‌کنند. اگر اهل سفرهای جاده‌ای هستید و سفر از زمانی برای شما آغاز می‌شود که وارد جاده می‌شوید، خوب است بدانید در کشور عزیز ما جاده‎های کم نظیری وجود دارد، از معروفترین این جاده‎ها می‎توان به گردنه حیران، جاده چالوس، جاده اسالم به خلخال، سراوان ـ فومن و زنجان به اردبیل در شمال و شمال غرب ایران اشاره کرد.

همچنین جاده‎های هجیج ـ اورامانات، کرند غرب ـ بابایادگار در غرب ایران از مهم‌ترین جاده‌های ایران هستند. اگر اهل سفر به مناطق کویری هستید، رانندگی در جاده‌های طبس به خور و بیابانک و جندق به معلمان را به شما پیشنهاد می‌کنیم، رانندگی در این جاده‌ها قطعا شما را به وجد خواهد آورد.

جالب است بدانید که در سایر کشورها بسیاری از سفرهای تفریحی به صورت زمینی و در جاده‌ها انجام می‌شود یعنی با طی کردن مسیر سفر با وسیله نقلیه‎ی شخصی یا عمومی. با توجه به اینکه ایمنی این سفرها به خصوص در سفرهایی که با وسیله نقلیه‎ی شخصی انجام می‎شوند با افراد حاضر در وسیله نقلیه است، حتما بهتر است تا نکات ایمنی مربوط به این سفرها را در نظر داشته باشند. برای رعایت کردن این موارد ترفندهای سفرهای جاده‎ای کمک شایانی به بهبود کیفیت سفر شما خواهد کرد. از نکات ساده مانند همراه داشتن زنجیر چرخ در زمستان و تنظیم باد لاستیک‎ها تا ترفندهای پیچیده‎تر.

جاده2

جاده‌های تفریحی و زیبا علاوه بر اینکه دارای جذابیت هستند و به لذت ما در سفرها می‌افزایند دارای خطراتی نیز هستند که بهتر  است از آنها آگاه باشیم . در بسیاری از موارد نیز شرایط این جاده‎ها بر روی جذابیت‎هایشان تاثیر می‎گذارند. مثلا ترافیک، احتمالا در طی مسیر هر یک از این جاده‎ها در صورتی که شاهد ترافیک سنگینی باشید از آن لذت نخواهید برد. بنابراین توجه کنید که در روز مناسبی سفر به این جاده‎ها را انتخاب کنید. همچنین قبل از شروع حرکت در مورد اقامتگاه‎های موجود در این جاده‎ها تحقیق کنید و مطمئن شوید که در صورت نیاز می‎توانید از رزرو اقامتگاه بهره‎مند شوید.

جاده3

اگر در سفرهای جاده‌ای به دنبال رزرو اقامتگاه مناسب هستید و دغدغه‌ی شما رزرو آسان اقامتگاه در سفرهایتان است، سایت جاده به شما کمک می‌کند تا اقامتگاه مورد نظر خودتان را در سراسر ایران به صورت اینترنتی رزرو کنید.

سایت جاده ارائه دهنده‌ی خدمات گردشگری رزرو سوئیت و رزرو ویلا در شمال و سایر نقاط ایران.

جاده4

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.