بنابر اعلام جاده، اگر از سفرهای جاده‎ایی لذت می‎برید و طی کردن پیج و خم جاده شما را به وجد می‎آورد، خوبه که بدانید در کشور عزیز ما جاده‎های کم نظیری وجود دارد که می‎شود. از معروفترین آن‎ها می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

· گردنه حیران

· چالوس

· اسالم به خلخال

· هجیج ـ اورامانات

· سراوان ـ فومن

· طبس ـ خور و بیابانک

· جندق ـ معلمان

· کرند غرب ـ بابایادگار

· زنجان به اردبیل

نکته جالب این هست که بدانید بسیاری از سفرهای تفریحی در دنیا به همین صورت، یعنی با طی کردن مسیر سفر با وسیله نقلیه شخصی یا عمومی انجام می‎شود. با توجه به اینکه ایمنی این سفرها به خصوص در سفرهایی که با وسیله نقلیه شخصی انجام می‎شوند با افراد حاضر در وسیله نقلیه است، حتما نکات ایمنی مربوط به این سفرها را در نظر داشته باشد. برای رعایت کردن این موارد ترفندهای سفرهای جاده‎ایی کمک شایانی به بهبود کیفیت سفر شما خواهد کرد. از نکات ساده مانند همراه داشتن زنجیر چرخ در زمستان و تنظیم باد لاستیک‎ها تا ترفندهای پیچیده‎تر.

بعضی از این جاده های معروف علاوه بر زیبایی‎های بصری و مناظر بی نظیر، خطراتی دارند که حتما باید از آن‎ها آگاهی داشته باشید. در بسیاری از موارد نیز شرایط این جاده‎ها بر روی جذابیت‎هایشان تاثیر می‎گذارند. مثلا ترافیک، احتمالا در طی مسیر هر یک از این جاده‎ها در صورتی که شاهد ترافیک سنگینی باشید از آن لذت نخواهید برد. بنابراین توجه کنید که در روز مناسبی سفر به این جاده‎ها را انتخاب کنید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.